Mai mult de 90% dintre romani sunt ingrijorati de securitate datelor si protectia datelor personale in mediul electronic, procentul fiind similar cu cel inregistrat in Coreea de Sud, Franta, Africa de Sud, Slovacia. In multe dintre aceste cazuri, procentul este mai ridicat decat cu 18 luni in urma.

"In ciuda cresterii gradului de familiarizare cu comertul de pe telefonul mobil, multi dintre consumatori raman serios ingrijorati despre riscul expunerii datelor cu caracter personal. Respondentii din Republica Ceha si Olanda sunt cei mai relaxati in aceasta privinta, dar chiar si in aceste tari, mai mult de sapte din zece respondenti considera ca acesta este un subiect de ingrijorare", potrivit KPMG.

Cosumatorii considera ca rezolvarea acestor probleme este responsabilitatea comuna a furnizorilor de servicii, care trebuie sa-si imbunatateasca sistemele si sa creasca transparenta legata de problemele de securitate a datelor, si organismele de reglementare, care trebuie sa formuleze politici clare de securitate si protectia datelor cu caracter personal care sa adreseze noile provocari aparute prin folosirea tehnologiilor mobile.

• utilizatorii adopta rapid la nivel mondial Internetul pe mobil, acesta fiind un mod usor si convenabil pentru a-si rezolva problemele zilnice precum derularea tranzactiilor bancare sau efectuarea de cumparaturi.

• comparativ cu numai 18 luni in urma, la nivel global, procentajul de respondenti care au folosit echipemente mobile pentru efectuarea de tranzactii bancare a inregistrat cresteri mai mari decat duble, de la 19 procente la 46 procente, in timp ce procentajul celor care au achizitionat servicii si produse de pe mobil a crescut de la 10 procente la 28 procente.

• in Romania, 26% dintre respondenti si-au folosit telefonul mobil pentru a efectua cel putin o tranzactie bancara in ultimele sase luni si numai 22% au achizitionat vreodata bunuri sau servicii prin intermediul site-ului mobil al vreunui retailer.

• "Studiul confirma tendinta de adoptare din ce in ce mai crescuta a tehnologiilor mobile si on-line de catre consumatorii din intreaga lume, devenind componente vitale ale existentei noastre si transformand modul in care interactionam cu comunitatile din care facem parte si ne rezolvam activitatile zilnice personale si profesionale", a declarat Aurelia Costache (foto), partener in divizia de consultanta KPMG Romania.

Citeste si:

• la nivel global, 43% dintre respondenti s-au declarat dispusi sa plateasca pentru accesul la continutul informational pe care-l acceseaza frecvent.

• in Romania, 31% dintre respondenti s-au declarat dispusi sa plateasca, dar numai 10% ar plati accesul la continutul informational al intregului site. In acelasi timp, 21% ar plati numai pentru acces la zonele de interes personal din site.

• in tarile din Asia-Pacific, acest procent creste la 59%, cu China si India lideri globali incontestabili cu 63% si, respectiv, 65%. Cei mai putin dispusi sa plateasca sunt consumatorii din Olanda cu 6%, din Irlanda-12%, Canada-15% si Germania-17%.

• dintre cei care sunt dispusi sa plateasca pentru acces, cele mai populare tipuri de continut sunt cel video, in cazul a 48% dintre respondenti, si muzica, pentru care sunt dispusi sa plateasca 38% dintre respondenti.

• la nivel mondial, ponderea celor care sunt pregatiti sa accepte publicitate pe computer este mai mare - 56%, fata de cea pe telefonul mobil - 42%. In Romania, 45% dintre respondenti se declara in favoarea primirii de publicitate pe PC, dar numai 39% ar accepta publicitate pe telefonul mobil in schimbul unor preturi mai mici sau a unor servicii sau continut gratuit.

Studiul "Consumatorii si Convergenta IV" realizat de divizia globala de Informatii, Comunicare si Divertisment a KPMG, se afla la a patra editie si examineaza modul in care consumatorii utilizeaza noile tehnologii. Studiul acopera 22 de tari, inclusiv Romania si cuprinde informatii colectate de la 5.600 de consumatori referitoare la modul in care acestia folosesc zi de zi telefonul mobil si calculatorul.