UPC Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de telecom pe piata locala, a lansat un nou portofoliu de servicii pentru a atrage clienti, dar si pentru a-i retine pe cei actuali, in contextul in care in telecomunicatii pretul este un factor esential, iar Romtelecom ataca din ce in mai mult pozitia companiei pe segmentul de televiziune, cel mai important business al operatorului controlat de americanii de la Liberty Global.
Prin noua oferta a UPC, clientii pot alege din trei pachete predefinite ale caror preturi variaza intre 35 si 80 de lei (fara TVA) sau isi pot alcatui propria varianta, fiind posibile 60 de combinatii.

Astfel, utilizatorii actuali sau potentiali ai UPC pot alege dintre pachetele Optim (viteze de download la internet de pana la 3 Mbps, televiziune cu 60 de programe si apeluri gratuite si nelimitate in reteaua UPC), Familia (internet cu viteze de 15 Mbps, televiziune cu 93 de canale si apeluri gratuite si nelimitate in reteaua UPC) si cel Maxim (internet cu viteze de 25 Mbps, 115 programe de televiziune si apeluri gratuite si nelimitate in reteaua UPC).

„Piata s-a maturizat si este foarte putin loc de crestere in privinta volumelor. Nevoile si aplicatiile se dezvolta, dar sunt franate de contextul economic si de aceea am incercam sa venim cu solutii in functie de bugetul fiecaruia. In conceperea noului portofoliu UPC am luat in calcul dinamica nevoilor si asteptarilor consumatorilor, dorind sa venim in intampinarea lor intr-un context macro-economic dificil.”, afirma Dragos Militaru, director comercial UPC Romania.

Pe de alta parte, preul serviciului de baza de televiziune digitala a ajuns la acelasi nivel cu cel al televiziunii analogice prin cablu (20 de lei, fara TVA), iar optiunile pentru televiziunea de inalta definitie (HD) si DVR (facilitate care permite abonatilor sa inregistreze programele pe care doresc sa le vizioneze) pot fi achizitionate acum de catre toti abonatii la serviciul de televiziune digitala, indiferent de pachetul detinut.

Segmentul de televiziune digitala este o zona pe care operatorul mizeaza pentru a creste in urmatoarea perioada deoarece acest serviciu poate adauga diverse facilitati premium, precum HD ori DVR, care inseamna atat o diferentiere fata de ceilalti competitori, dar mai ales venituri mai mari.

De altfel si ceilalti competitori se bazeaza pe trecerea a tot mai multi abonati de la serviciile de televiziune analogica la cele digitale, Romtelecom lansand in urma cu o saptamana televiziune digitala prin cablu prin intermediul companiei NextGen, in timp ce Niculae Plesa, vicepresedintele pentru operatiuni comerciale si de marketing al RCS&RDS, declara de curand pentru Wall-Street ca este posibil ca pana la finalul lui 2012 aproape toti clientii companiei sa treaca de la televiziune analogica la cea digitala.

In iunie, UPC avea peste 440.000 de clienti de cablu digital si televiziune digitala prin satelit (DTH), aceste servicii fiind singurele segmente pe care compania a crescut in al doilea trimestru al acestui an fata de primele trei luni din 2010, operatorul diminuandu-si pentru prima data dupa mai multi ani numarul de abonati pe telefonie si internet, comparativ cu trimestrul precedent.

Pe de alta parte, Romtelecom inregistra la finalul primului semestru peste 930.000 de abonati de digital (DTH si IPTV - televiziune prin protocolul de internet), in timp ce RCS&RDS avea in decembrie anul trecut 1.100.000 de clienti de DTH si 1.600.000 de utilizatori de televiziune prin cablu analogic si digital, oficialii operatorului neoferind date despre numarul de clienti doar pe segmentul digital.

„In ceea ce priveste volumele, internetul are cea mai mare crestere, televiziunea va creste, dar nu semnificativ, in timp ce piata de telefonie fixa si mai ales cea mobila este deja matura. Insa ca valoare toate aceste segmente au potential de crestere”, a explicat Severina Pascu, directorul financiar al operatorului, referindu-se la preturile mici de pe piata locala.

De exemplu, consumatorii romani platesc pentru acelasi continut de cinci ori mai putin decat cei olandezi, venitul mediu per utilizator (ARPU) pe segmentul de televiziune incepand de 20 de lei, iar pe internet fiind de circa 20-30 de lei, a afirmat Jack Mikaloff, directorul general al UPC Romania, adaugand ca dintre cele 14 filiale europene ale Liberty Global, grupul american care detine UPC, in tara noastra si in Bulgaria sunt inregistrate cele mai mici preturi.

Pe de alta parte, oficialul UPC crede ca venitul mediu per utilizator nu va creste semnificativ cat timp Romania nu va reusi sa iasa din situatia economica dificila in care se afla, iar scaderea in continuare ar ARPU poate fi distructiva pentru piata de telecomunicatii locala.

De exemplu, Dragos Militaru declara recent pentru Wall-Street ca cel putin atata timp cat Romania nu va avea crestere economica, preturile vor fi cele care vor face legea pe piata de telecomunicatii.

“Suntem in faza finala de consolidari, probabil va mai dura un an sau doi aceasta faza in care ceilalti competitori continua sa faca achizitii de retele mici. Urmeaza probabil niste consolidari mai masive, dar cred ca intr-un an sau doi aceasta etapa se va termina si dupa aceea focusul va fi pentru diferentierea prin calitatea serviciilor, iar atunci preturile vor fi undeva in plan secundar”, afirma de curand, directorul comercial al companiei.

Daca RCS&RDS, dar mai ales Romtelecom continua sa faca achizitii, cel de-al doilea operator fiind un jucator foarte agresiv in ceea ce priveste preluarile de companii mai mici, oficialii UPC spun ca studiaza piata, fiind interesat in general de furnizori de televiziune.

Pe de alta parte, Jack Mikaloff a infirmat zvonurile despre o posibila plecare a acestuia de la conducerea UPC Romania sau despre o iesire a operatorului de pe piata locala.

In prima jumatate a anului, UPC a avut venituri de 62,3 milioane de euro in crestere cu 1,3 milioane de euro comparativ cu ianuarie-iunie 2009.

Totodata, compania a inregistrat venituri de 30,8 milioane de euro in al doilea trimestru al acestui an, in crestere cu aproximativ 0,3 milioane de euro fata de aceeasi perioada a anului trecut, dar mai putin cu in jur de 0,7 milioane de euro fata de primele trei luni ale anului.

Campania de comunicare a noului portofoliu de servicii este prima semnata de McCann Erickson (noua agentie de creatie a operatorului), va incepe in week-end si va dura sase saptamani.

Evolutia numarului de clienti ai UPC:



Sursa: Liberty Global
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri