Profitul net al companiei suedeze Ericsson, cel mai mare producator de retele wireless din lume, a crescut de la 810 milioane coroane suedeze (87,2 mil. euro) in trimestrul trei din 2009 la 3,68 miliarde coroane (396,4 mil. euro) in perioada similara a acestui an, iar vanzarile au avansat cu 2%, informeaza Mediafax.

Cresterea profitului net reflecta avansul cererii din partea operatorilor de telefonie din America de Nord si Japonia, potrivit Bloomberg. Mai multi analisti chestionati de Bloomberg anticipau un profit de 3,52 de miliarde de coroane suedeze (379,2 milioane euro).

Vanzarile Ericsson au urcat, in al treilea trimestru, la 47,5 miliarde de coroane suedeze (5,1 miliarde euro), sub prognoza medie a analistilor, de 48,78 de coroane (5,2 miliarde euro).

Sectorul de profil s-a confruntat cu o dezvoltare discontinua, in conditiile in care operatorii telecom au redus investitiile in retelele clasice, orientandu-se, in schimb, spre retelele 3G si 4G, cu acces mai rapid la date pentru telefoanele mobile inteligente si notebook-uri.

Ericsson si-a majorat cota de piata la 40%, de la 30% la inceputul anului 2008, in parte datorita achizitiei operatiunilor nord-americane ale Nortel Networks, potrivit companiei de cercetare Campbell.

Compania Nokia Siemens Networks, al doilea mare furnizor de infrastructura telecom din lume, cu o cota de piata de 20%, a raportat pentru trimestrul trei pierderi operationale de 282 milioane de euro, in pofida unui avans de 7% al vanzarilor.

Ericsson colaboreaza cu Intel si ST-Ericsson la producerea de chip-uri pentru notebook-uri, tablet PC-uri si alte dispozitive fabricate de companii precum Dell si Lenovo.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri