Astfel, Fit Distribution, al doilea jucator de pe piata de retail online, care detine site-urile de electronice PCfun.ro, PC Garage.ro, ElectroFun.ro si ShopIT.ro, a inregistrat in decembrie vanzari mai mari cu 20% fata de perioada similara din 2009, produsele cele mai vandute fiind notebookurile si minilaptopurile. Aceste produse reprezinta aproximativ un sfert din totalul vanzarilor grupului.

Pentru acest an, Marius Ghenea, presedintele Fit Distribution, si-a propus o majorare a afacerilor cu 30% fata de cele 120 de milioane de lei (28,5 mil. euro) de anul trecut, cresterea urmand sa fie determinata atat de cresterea organica a site-urilor din portofoliu, cat si de achizitii. In 2010, site-urile din grupul condus de Ghenea au avut afaceri mai mari cu 25% comparativ cu 2009.

Managerul nu a oferit date despre valoarea profitului, insa a precizat ca acesta a fost mai mare in 2010 datorita revenirii pe profit a PCGarage.ro, inca din primele luni ale anului trecut.

Pentru magazinul online Cel.ro, operat de compania Corsar Grup, luna decembrie a anului trecut a adus vanzari mai mari in valoare cu circa 30%, comparativ cu aceeasi perioada din 2009. Pe de alta parte, numarul comenzilor de luna trecuta a crescut cu 10% fata de decembrie 2009.

Din valoarea totala a produselor vandute, laptopurile au reprezentat 50%, fiind urmate de televizoarele LCD, cu 7%, si de monitoarele LCD, cu 4%.

"De asemenea, s-au vandut foarte bine iPad-urile. In ciuda preturilor (intre 500 si 760 euro), in functie de configuratie, am vandut peste 100 de tablete Apple", a declarat Tiberiu Pop, seful Corsar Grup.

Cel.ro a inregistrat anul trecut afaceri de 36 milioane lei (8,55 mil. euro), in usoara scadere fata de anul precedent, in special din cauza vanzarilor din lunile de vara, care au fost cu mult mai slabe decat in 2009.

Insa Tiberiu Pop crede ca vanzarile online vor creste in acest an intrucat, "lumea s-a obisnuit cu un TVA de 24%, numarul de conexiuni la Internet a crescut, deci si numarul de potentiali clienti este in continua crestere".

Cel.ro planuieste, pentru anul acesta, sa isi schimbe locatia in care are sediul, pentru o mai buna organizare logistica si, in al doilea rand, pentru a avea spatiul necesar deschiderii unui showroom mai mare decat cel actual.

Pe de alta parte, Evomag, retailer online cu afaceri de 7,5 milioane de euro in 2010, a avut vanzari mai mari cu 65% in decembrie comparativ cu aceeasi luna a anului anterior. La nivelul intregului an, magazinul si-a majorat afacerile cu 40% fata de 2009.

"Clientii au prins incredere in comertul online si acest lucru s-a vazut in ultima luna din an. Impulsionati de promotii si campanii de discount, acestia au cumparat mai mult", explica Mihai Patrascu, directorul general al Evomag.

Citeste si:

Cel mai bine vandute produse au fost tot laptopurile, acestea insemnand in jur de 35% din vanzarile lunii trecute, insa printre aparatele cumparate de clientii magazinului online s-au numarat si tabletele PC ori televizoarele de tip LCD, LED, plasma ori 3D.

Pentru acest an, managerul are in plan sa deschida cel putin un showroom, astfel de magazine determinand de obicei avansul rapid al vanzarilor unui magazin online, datorita increderii mai mari pe care o capata utilizatorii in compania respectiva.

Acest model a fost utilizat de eMag, cel mai mare retailer online pe piata locala, care a ajuns in 2010 la sapte magazine in tara, trei dintre acestea fiind deschise anul trecut. Pentru 2010, compania estima afaceri de 100 de milioane de euro, de la 64 de milioane de euro in 2009.

Daca in decembrie 2009 liveMag.ro era la inceput, anul trecut brandul s-a consolidat, iar luna precedenta magazinul online a avut o crestere de 40-50%.

Produsele preferate de clientii liveMag.ro au fost laptopurile, acestea reprezentand in jur de 20-30% din totalul vanzarilor din decembrie 2010, potrivit lui Alexandru Circei, CEO Copimaj, compania care opereaza magazinul online de produse electro IT.

Prin parteneriatul cu grupul de distributie Elka-Oktal, liveMag si-a triplat numarul la peste 10.000 de produse in magazin anul trecut, ceea ce a insemnat o crestere de aproximativ 150% a cifrei de afaceri a companiei, pana la 0,5 milioane euro. In 2010, compania a obtinut un profit de 3-5% din cifra de afaceri.

Desi crede ca si 2011 va fi un an dificil pentru produsele IT&C in Romania, seful liveMag isi propune sa dubleze afacerile pana la sfarsitul anului, la peste un milion de euro.

Valoarea pietei locale de comert online a fost anul trecut de peste 200 milioane euro, iar produsele IT&C au reprezentant in jur de 60% din total, potrivit estimarilor lui Marius Ghenea.

In ceea ce priveste evolutia acestui segment in 2011, seful Fit Distribution afirma ca totul depinde de evolutia generala a consumului.

"Pe fondul contractiilor din 2010, a reducerilor salariale, a lipsei accesului la credite de consum, estimam ca si in 2011 retailul va avea o evolutie modesta, probabil chiar o continuare a contractiei de anul trecut. Astfel, segmente de comert online deja mature (de exemplu, produsele IT) vor continua sa aiba o dinamica mult mai buna decat retailul traditional similar, insa vor fi afectate de acest comportament general de consum. Alte categorii de comert online care sunt inca in dezvoltare vor putea insa sa realizeze nu doar o dinamica relativa foarte buna, ci chiar cresteri majore de la un an la altul, in 2011. In ansamblu, piata de e-commerce din Romania ar trebui sa inregistreze anul acesta o crestere de minimum 30%", explica Ghenea.