Marile companii europene nu reusesc sa perceapa corect riscurile legate de proprietatea intelectuala, iar valoarea activelor intangibile este subevaluata, conform unui studiu Marsh.
Practic orice companie care are o retea de calculatoare si pastreaza informatii confidentiale este expusa riscurilor cibernetice, scrie Business Insurance. Din fericire, exista pasi importanti pe care managerii ii pot efectua pentru a reduce expunerea companiilor la aceste riscuri.

Indiferent de sectorul economic in care sunt angajati, managerii de risc sunt in prima linie de aparare impotriva acestui pericol, mai spune sursa citata. Pericole de top includ hacking, pierderea unitatilor care contin date ale clientilor, greseli de personal cum ar fi scurgeri de date etc.

Mai multi factori contribuie la aceasta problema. Companiile colecteaza mai multe date decat au nevoie, de multe ori pentru scopuri de marketing; datele sunt stocate prea mult timp; si cele mai multe site-uri sunt foarte "poroase".

Trei sferturi dintre respondenti studiului Marsh nu au putut cuantifica proportia din valoarea companiei atribuita activelor intangibile. Acest lucru se intampla in conditiile in care 70% dintre companii considera ca identificarea unor metode de protectie a proprietatii intelectuale este un factor de incurajare al inovatiei in cadrul companiei in care activeaza, se mentioneaza in “Studiul asupra Proprietatii Intelectuale in 2011”, publicat de Marsh cu ajutorul Liberty Mutual Group.

„Proprietatea intelectuala este de multe ori un activ vital pe care firmele ar trebui sa il protejeze. Sondajul nostru arata faptul ca organizatiile vizate ar trebui sa aiba o abordare mai proactiva asupra managementului riscurilor cu care se confrunta acesta”, a explicat Fredrik Motzfeldt, specialistul Marsh pe industria de Comunicatii, Media si Tehnologie.

Majoritatea companiilor au recunoscut ca protectia proprietatii intelectuale nu este integrata in programul lor de management al riscurilor si doar 16% dintre respondenti au cumparat asigurari specifice pentru a se proteja in acest sens.

„Lipsa unei protectii adecvate a proprietatii intelectuale poate ameninta supravietuirea unei companii. Sondajul arata clar ca organizatiile din Statele Unite sunt mult mai atente la aceste riscuri comparativ cu cele din Europa”, a adaugat Matthew Hogg, Vice Presedinte al Liberty International Underwriters – parte a grupului Liberty Mutual.

Raportul subliniaza si alte diferente dintre SUA si Europa. Peste 70% dintre respondentii americani declara ca patentele sunt de importanta mare si medie pentru organizatiile lor, comparativ cu doar 56% in Europa iar 75% dintre companiile europene percep riscul de a le fi infrante patentele ca fiind scazut, comparativ cu 37% in SUA.

De asemenea, europenii vad, totusi, un risc de litigiu asupra patentelor de 33.3%, comparativ cu doar 15.8% in SUA.

Raportul examineaza in detaliu atitudinea actuala fata de proprietatea intelectuala, tendintele pietei si totalitatea riscurilor la nivel global.

Marsh este unul dintre cei mai mari brokeri de asigurari si consultanti de risc din lume, avand peste 24.000 de consultanti.

Compania este parte a Marsh & McLennan, un grup ce ofera servicii profesionale prin 51.000 de angajati la nivel mondial si cu venituri de peste 10 miliarde USD, din grup mai facand parte si Guy Carpenter, specialist in risc si reasigurari; Mercer, furnizor de servicii si consultanta HR si Oliver Wyman, consultanti de management.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri