Surse apropiate discutiilor au declarat pentru Reuters ca administratia si constructorii auto au cazut de acord pe cifra de 54,5 mile la galon (un galon are 3,7 litri), desi Washingtonul dorea initial sa impuna o eficienta de 56,2 mile la galon (circa 4,2 litri la suta de kilometri).

Standardele actuale impun constructorilor auto sa ajunga la un consum mediu de 6,6 litri la suta de kilometri.

Propunerea prevede cresterea economiei de carburant pana in 2021 cu 5% pe an in cazul autoturismelor, respectiv cu 3,5% pentru vehiculele comerciale usoare. Pentru perioada 2021-2025, eficienta ar trebui sa creasca cu 5% pentru toaste tipurile de autovehicule usoare.

Masura presupune folosirea unor materiale mai usoare, insa mai scumpe pentru productia de automobile. Vor creste astfel preturile masinilor, insa vor scadea sumele platite la pompa.

Citeste si:

Autoturismele genereaza circa 20% din emisiile de gaze cu efect de sera din SUA si consuma aproximativ 44% din petrol la nivel national.

Potrivit presei americane, propunerea va fi inaintata in septembrie si ar putea primi aprobarea finala pana la finele lunii iulie a anului viitor.

Surse din industria auto au declarat pentru Detroit News ca mai multi constructori auto straini, precum Mazda, Volkswagen si Daimler, se opun masurii, considerand ca aceasta avantajeaza camionetele usoare, caracteristice celor trei mari producatori americani de automobile.