AkzoNobel a incercat sa creasca preturile in acest an pentru a acoperi costurile mai ridicate cu materii prime, insa cererea slaba de pe pietele constructiilor din Europa si Statele Unite, cumulata cu scaderea cererii si din partea consumatorilor, a impiedicat compania sa transfere in totalitate catre clienti cheltuielile mai mari.

Totodata, scaderea cererii a inceput sa se faca simtita si pe piata chineza, principalul motor de crestere al economiei mondiale.

Grupul a anuntat joi, 19 octombrie, ca programul de reduceri de costuri si "imbunatatire a performantei" va cuprinde un numar nespecificat de concedieri si ar putea genera economii de 500 milioane euro pana in 2014, obiectivul fiind o marja de profit in intervalul 13-15%.

Primele 200 milioane euro ar trebui sa fie economisite in 2012. Programul va costa 425 milioane euro in cei trei ani de derulare.

Profitul net al AkzoNobel a scazut cu 32% in trimestrul al treilea fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 148 milioane euro, sub estimarile analistilor.

Citeste si:

Veniturile companiei au urcat in aceeasi perioada cu 5%, la 4 miliarde euro, iar profitul EBITDA (inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) a coborat cu 12%, la 507 milioane euro.

Actiunile companiei au scazut cu 2% in debutul sedintei bursiere de joi, insa au revenit ulterior si se tranzactioneaza in coborare cu 0,8% fata de referinta.

In primele noua luni ale anului, profitul net companiei a stagnat la circa 530 milioane euro, in timp ce veniturile au crescut cu 8%, la 11,9 miliarde euro. Profitul EBITDA a scazut in acest interval cu 6%, la 1,49 miliarde euro.

Grupul este prezent in Romania prin trei divizii, de vopsele, lacuri si adezivi pentru industria mobilei, vopsele pentru industria maritima si vopsele pulbere. Compania Akzo Nobel Coatings Bucuresti, care comercializeaza vopsele, lacuri si adezivi, estimeaza afaceri de aproape 35 milioane lei pentru acest an, in urcare cu 20%.