Buletinele de stiri din Italia sunt dominate de cateva luni de criza, aducand termeni financiari de specialitate in limbajul de zi cu zi al populatiei, informeaza Mediafax.

"Ziua BTP", o campanie lansata de cotidianul Corriere della Sera si asociatia bancara din Italia, este acum promovata de vedetele fotbalului din peninsula. Luni, bancile italiene nu vor percepe comisioane clientilor care vor sa cumpere obligatiuni de stat.

"Unii dintre noi au fost selectati sa joace pentru Italia, dar cu totii trebuie sa ne sustinem tara si, mai presus de toate, sa credem in puterea ei. De aceea, ne alaturam luni zilei BTP", a declarat pentru agentia ANSA Damiano Tommasi, fost jucator in echipa nationala si presedinte al asociatiei fotbalistilor italieni.

Italia este din vara tinta atacurilor speculative pe pietele financiare, dobanzile obligatiunilor statului urcand puternic la niveluri duble fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Citeste si:

Efortul fotbalistilor ar putea fi insa insuficient pentru a opri cresterea dobanzilor. Italia a programat o emisiune de obligatiuni de 8 miliarde euro.

Italienii sunt de obicei interesati de titluri de stat, care reprezinta 20% din averea medie, fata de 1,6% in Franta sau 7,8% in Germania.

Guvernul se simte astfel incurajat sa apeleze la populatie pentru ca dobanzile sa scada. Trezoreria vrea sa lanseze anul viitor o platforma online unde sa vanda fara intermediar titluri de stat investitorilor retail.

Mai mult de jumatate din datoria a Italiei este catre banci locale si alti investitori autohtoni, statul fiind mult mai putin dependent de fluxurile internationale decat alte tari de la "periferia" zonei euro, precum Grecia.