Presedintele Barack Obama urmeaza sa propuna un plan de stimulente fiscale pentru companiile care renunta la operatiunile manufacturiere din strainatate si creeaza locuri de munca pe teritoriul Statelor Unite , potrivit Washington Post.
In acelasi timp, proiectul presupune cresterea taxelor pentru cele care externalizeaza operatiunile in afara tarii.

Barack Obama nu a oferit detalii despre propunerile fiscale, care trebuie sa fie aprobate de Congresul American.

Pe de alta parte presedintele Statelor Unite a reamintit parlamentarilor despre prelungirea cu un an a reducerii impozitului pe venituri, termen ce va expira la sfarsitul lui februarie 2012.

Statele Unite vor profita de cresterea costurilor cu forta de munca din China si de recentele acorduri comerciale cu Panama, Coreea de Sub si Columbia.

Economistii sunt de acord ca unele modificari in politica fiscala joaca un rol in decizia companiilor de a-si pozitiona operatiunile, insa o crestere a costurilor cu munca in alte tari va favoriza mai mult economia americana.

Printre companiile care au facut deja acest pas se numara si Ford Motor, care a repatriat 2000 de locuri de munca.

Provocarea acestui proiect de scutiri de taxe o reprezinta stimularea crearii de locuri de munca fara a creste deficitul bugetar.

Aceasta masura nu este una noua, ea fiind incercata fara succes si in timpul administratiei lui George Bush. De asemenea ea se adreseaza in special clasei de mijloc fara a face referire si la mediul corporatist.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri