Grupul german Reckitt Benckiser pregateste o oferta pentru divizia de produse vandute fara prescriptie medicala a companiei americane Pfizer, transmite Reuters. Pentru aceasta tranzactie Benckiser a pus in joc aproape 9 miliarde de euro si a apelat la serviciile de consultanta ale Merrill Lynch. De aspectele financiare ar urma sa se ocupe Credit Suisse. Pfizer, compania cu cele mai mari vanzari de medicamente la nivel mondial, a anuntat in luna februarie ca ar putea renunta la divizia de produse de consum, care a inregistrat anul trecut vanzari de 3,1 miliarde de euro. La acel moment, analistii au estimat ca pretul diviziei ar putea depasi opt miliarde de euro, suma reflectand profitabilitatea afacerilor cu produse pentru ingrijirea sanatatii comercializate fara prescriptie medicala.

Interesul Reckitt Benckiser pentru afacerile cu produse medicale fara reteta s-a mai manifestat si anul trecut prin preluarea diviziei de resort a companiei Boots pentru 1,93 de miliarde de lire sterline, suma fiind de 3,6 ori mai mare decat vanzarile firmei cumparate.