Compania Phillips a anuntat saptamana trecuta mari schimbari in structura diviziilor sale. Principala modificare este vanzarea a 80% din divizia de semiconductori.
Semiconductorii reprezentau o sesime din volumul de activitati ale firmei, dar producerea lor cerea investitii prea mari, care limitau capitalul disponibil pentru celelalte tipuri de activitati. Cei de la Phillips planuiau de mai multa vreme redirectionarea capitalului folosit pentru semiconductori inspre investitii in aparatura medicala si electronice destinate publicului larg.

Gerard Kleisterlee, unul dintre directorii grupului olandez, arata ca noile domenii de investitii sunt de importanta strategica pentru compania sa. Dupa cum informeaza La Tribune, Phillips ocupa deja locul trei in lume printre producatorii de materiale spitalicesti, iar in Europa este numarul unu in ceea ce priveste productia de electronice de larg consum. Compania olandeza va cauta sa isi consolideze si sa isi imbunatateasca aceste performante.

Cei de la Phillips au vandut divizia de semiconductori in schimbul a 8,3 miliarde de euro, castigul net in urma tranzactiei fiind estimat la 6,4 miliarde de euro. Aceasta suma va reprezenta baza financiara pentru tranzactiile planuite de companie. Anuntul lui Kleisterlee ca grupul olandez se va restructura in proportie de 99% a multumit investitorii. In ziua anuntului, actiunile Phillips au inchis ziua bursiera in crestere cu 1,67%, ajungand la pretul de 26,15 euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri