Un oficial militar de rang inalt implicat in ancheta a descris o conversatie "foarte placuta, foarte calma" intre piloti in prima parte a zborului de la Barcelona catre Dusseldorf. Apoi, inregistrarea audio arata ca unul dintre piloti a parasit carlinga si nu a mai putut intra. "Tipul de afara ciocane usor in usa si nu ii raspunde nimeni", a afirmat anchetatorul. "Apoi bate mai cu putere, si niciun raspuns. Nu primeste niciun raspuns", a declarat el. "Poti auzi cum incearca sa sparga usa", adauga anchetatorul. In timp ce inregistrarea audio ofera o perspectiva asupra circumstantelor care au dus la accidentul de marti dimineata, aceasta lasa si multe intrebari fara raspuns, arata Mediafax.

"Inca nu stim motivul pentru care unul dintre indivizi a plecat", a declarat el sub acoperirea anonimatului. "Dar ceea ce este sigur este ca la finalul zborului, celalalt pilot este singur si nu deschide usa". Datele inregistrate de cutia neagra par sa adanceasca si mai mult misterul care inconjoara acest accident si nu ofera indicii cu privire la conditiile sau activitatea pilotului care a ramas in carlinga. Coborarea de la 11.500 de metri in aproximativ zece minute a fost alarmanta dar suficient de graduala pentru a indica faptul ca avionul Airbus A320 nu a fost avariat in mod catastrofal. In niciun moment in timpul coborarii nu a existat un dialog intre carlinga si controlorii de trafic aerian sau un alt semnal de urgenta.

Primele teorii despre accident

Cand avionul Germanwings s-a prabusit in zona muntoasa de la nord-est de Nisa, avea suficienta viteza pentru a fi pulverizat, provocand moartea tuturor celor 144 de pasageri si sase membri ai echipajului si lasand in urma putine indicii. Autoritatile aviatice franceze au dat publicitatii putine lucruri oficial despre natura informatiei recuperate din cutia neagra, dar nu este clar daca aceasta este completa. Biroul francez de Investigatii si Analize a confirmat doar ca au fost detectate voci umane si alte sunete in carlinga si ca acestea vor fi supuse unei analize detaliate. Una dintre principalele intrebari este de ce pilotii nu au comunicat cu controlorii de trafic aerian in timp ce avionul a inceput neobisnuita coborare, sugerand ca pilotii sau sistemele automate ar fi putut incerca sa mentina controlul aeronavei in timp ce aceasta pierdea altitudine.

Trebuie sa luam in considerare posiblitatea unei responsabilitati umane deliberate.

Printre teoriile avansate de analistii pentru siguranta aeriana neimplicati in ancheta se numara posibilitatea ca un pilot sa fi fost incapacitat de un incendiu sau o depresurizare a cabinei. Un oficial francez implicat in ancheta, care a vorbit sub acoperirea anonimatului, a declarat ca lipsa de comunicare dintre piloti in timpul coborarii este tulburatoare si posibilitatea ca tacerea lor sa fie deliberata nu poate fi exclusa. "Nu-mi place", a declarat un oficial francez, care a avertizat ca analiza lui initiala se bazeaza pe informatiile foarte limitate care sunt disponibile in prezent. "Pentru mine pare foarte ciudat: este o coborare foarte lunga la viteza normala fara nicio comunicatie, desi vremea era buna". "Pana acum nu avem dovezi care sa arate clar o explicatie tehnica", a declarat oficialul. "Asadar trebuie sa luam in considerare posiblitatea unei responsabilitati umane deliberate", a adaugat el.