"Anul trecut, am inregistrat o scadere de 30 de procente a preturilor pentru televizoarele cu plasma si o scadere putin mai mare pentru televizoarele LCD. Anul viitor, ne asteptam la o scadere similara", a declarat directorul de marketing de la LG, Young Chan Kim, cu ocazia salonului de echipamente electronice de larg consum IFA, ce se desfasoara zilele acestea la Leipzig (Germania), informeaza Rompres.

Aceeasi idee a fost sustinuta de presedintele grupului Sharp, Katsuhiko Machida, insa acesta a apreciat ca va fi vorba de o scadere de pret de ordinul a 20 de procente. 'Pentru anumite segmente ne asteptam la o scadere de pret de 30 de procente, pentru altele de doar 15 procente. Per ansamblu, piata ar urma sa se confrunte cu o scadere de pret de 20 de procente', a declarat Katsuhiko Machida.

De asemenea, LG si-a reiterat obiectivul de a deveni cel mai mare producator de dispozitive de afisare in 2007, in prezent concernul sud-coreean fiind, potrivit firmei de consultanta DisplaySearch, al doilea producator mondial de televizoare cu plasma si al cincilea producator mondial de televizoare LCD. in plus, Young Chan Kim a apreciat ca televizoarele cu plasma vor coexista cu televizoarele LCD si in viitor, avand in vedere ca tehnologia cu plasma este destinata in special televizoarelor cu diagonala mare, peste 42 de inchi.

Presedintele grupului Sharp, Katsuhiko Machida, a dezvaluit ca firma sa vrea sa-si creasca cota de piata de la 10 la 15 procente din piata mondiala. Cruciala in acest sens va fi piata europeana, unde Sharp estimeaza ca multi consumatori vor dori sa cumpere televizoare noi in 2007. Toate acestea au loc pe fondul procesului de trecere de la televiziunea analogica la cea digitala, proces ce ar urma sa inceapa in 2007 si sa se incheie in 2010.