Compania franceza de retail Carrefour a anuntat, joi, o crestere a profitului cu 0,5% in prima jumatate a anului, fiind mai putin afectat de scaderea preturilor pe piata franceza decat estimase. Profitul net neimpozitat a atins 735 de milioane de euro, cu putin sub nivelul de 745,9 milioane de euro estimat de un grup de 14 analisti pentru Reuters.

Grupul estimeaza ca vanzarile si profiturile operationale vor creste cu aproximativ 10% pana in 2008, pe fondul deschiderii unor noi magazine in state precum China si Turcia sau prin achizitii. "Concurenta pe piata ramane foarte stransa intre principalii operatori de retail", a declarat potrivit NewsIn directorul executiv al companiei, Jose Luis Duran.

Focus pe pietele emergente

Carrefour a preferat sa isi extinda activitatea pe piete aflate in plina dezvoltare precum China si Brazilia, reducand din importanta pietei interne. Profiturile operationale pe piata externa au inregistrat cresteri, in Europa cu 7,5%, in America Latina cu 68,6%, iar in Asia cu 3,8%.

Citeste si:

Grupul Carrefour, care detine magazine sub brandul Dia si Ed, lantul de supermagazine Champion si cel de hipermarketuri Carrefour, a declarat ca planuieste sa cheltuiasca, pana in 2008, aproximativ zece miliarde de dolari pentru extinderea lanturilor proprii de magazine, excluzand posibilele achizitii.

Valoarea actiunilor grupului Carrefour a crescut cu aproximativ 20% in acest an, depasind cu aproximativ 5% indicele mediu Dow Jones al valorii actiunilor operatorilor de retail.

In Romania Carrefour are sase magazine si planuieste deschiderea unui al saptelea centru comercial in aceasta toamna, la Constanta. Carrefour Romania a inregistrat in primul trimestru al anului o cifra de afaceri de 111,5 milioane euro, in crestere cu 27% fata de aceeasi perioada din 2005. Cifra de afaceri s-a ridicat la 354 milioane euro, in crestere cu 7,2% fata de perioada similara a anului precent.