Gigantul britanic Tesco, liderul pietei locale de retail, a raportat 1,69 miliarde de euro profit in primul semestru din 2006, in crestere cu 12,5 procente comparativ cu perioada similara din 2005. Rezultatele retailerului britanic s-au datorat cresterii cu 21,1% profitului pe pietele internationale si cu 43,1% a profitului inregistrat din segmentul vanzarilor pe Internet, scrie presa internationala.

Profitul inregistrat in Marea Britanie a crescut cu 10,5% pana la 1,33 miliarde de euro, Marea Britanie fiind in continuare cea mai importanta piata pentru Tesco. Retailerul brtanic opereaza aproximativ 1900 de magazine in Marea Britanie si alte 950 pe plan international, din care opt in Ungaria.

Tesco nu a intrat inca pe piata romaneasca, fiind unul din cele mai mari grupuri din industrie alaturi de Auchan care nu sunt inca prezente in tara noastra. Auchan va inaugura la finele acestui an primul sau hipermarket in Romania.

Grupul britanic a anuntat saptamana trecuta ca va intra si pe piata produselor software, care vor fi comercializate sub brand-ul propriu. Aceasta mutare va intari afacerile companiei in segmentul non-alimentar, Tesco inregistrand o crestere de 36% a profitului inregistrat din vanzarile de electrocasnice.