Compania Metro Cash&Carry a investit 12 milioane de euro in cel de-al treilea magazin al retelei din Republica Moldova, inaugurat in orasul Balti, potrivit unui comunicat al companiei. Compania a luat decizia de a deschide magazinul datorita potentialului de crestere economica din Republica Moldova, a declarat citat de NewsIn, directorul general Metro Cash&Carry Romania si Moldova, Francois Oliver.

Noul centru comercial are o suprafata de 5.500 de metri patrati, ofera un sortiment de 17.500 de produse si pune la dispozitia clientilor o parcare de 550 de locuri.Prin deschiderea celui de-al treilea centru de distributie, Metro Cash&Carry a creat peste 252 de noi locuri de munca, potrivit comunicatului companiei. Metro Cash & Carry din Balti colaborareaza cu de 350 de furnizori si producatori din Republica Moldova. Din totalul produselor, 80-90% sunt achizitionate de la producatorii si furnizorii locali.

Primul magazin Metro din Republica Moldova a fost deschis la Chisinau la sfarsitul lui 2004, printr-o investitie de 15 milioane euro. Vanzarile medii raportate pe zi la acest prim magazin sunt de aproximativ 200.000 euro, potrivit directorului comercial Metro Cash&Carry Romania si Moldova, Gerardo Monzillo. Al doilea centru comercial Metro din Republica Moldova a fost inaugurat tot la Chisinau, in octombrie 2006, in urma unei investitii de 12 milioane de euro.

Citeste si:

In Romania, grupul german opereaza o retea de 23 de magazine cash&carry. Oficialii companiei au anuntat ca nu vor continua extinderea pe piata romaneasca in 2007. in schimb, grupul si-a propus sa modernizeze centrele comerciale existente. Deschiderea de noi magazine Metro Cash&Carry in Romania va fi posibila pe termen mediu, daca puterea de cumparare a populatiei va creste, potrivit reprezentantilor companiei.

Metro Cash&Carry Romania & Moldova face parte din Metro Cash&Carry International, retea prezenta in 28 de tari cu 554 de magazine. Reteaua a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 28,1 miliarde de euro.

Metro Cash&Carry International este o divizie a companiei germane Metro Group. Celelalte divizii sunt Media Markt, Saturn, hipermarketurile Real si supermarketurile Extra. Corporatia a avut in 2005 o cifra de afaceri de 55,7 miliarde de euro. La ora actuala, grupul Metro este prezent in 30de tari si are in jur de 250.000 de salariati in peste 2.200 de unitati.