Compania mama a Swissair, SAirGroup, a dat faliment in 2001, avand datorii in jur de 17 miliarde de franci elvetieni (13,64 miliarde de dolari), dupa o campanie dezastruoasa de achizitii a unor societati rivale europene, aflate in dificultate. Audierile vor fi urmarite cu atentie mai ales in cadrul cercurilor economice, avand in vedere ca verdictele vor putea clarifica situatia destul de neclara privind linia de demarcatie intre management de proasta calitate si infractiuni, informeaza NewsIn, citand Reuters.

Fostii sefi ai grupului, Mario Corti, Eric Honegger si PhilippeBruggisser sunt printre cei pusi sub acuzare pentru eforturile lor de a salva compania. Procurorii statali au pus sub acuzare 19 persoane pentru o serie de infractiuni printre care fraudarea creditorilor, falsificare de acte, inselarea increderii si declaratii false. O parte dintre acuzati ar putea ajunge in spatele gratiilor, in cazul in care vor fi gasiti vinovati.

Procurorul general al Zurichului, Andreas Brunner, a declarat ca niciunul dintre acuzati ar fi urmarit profitul personal. "Acestia nu sunt criminali economici", a declarat Brunner in luna martie 2006, cu ocazia prezentarii acuzatiilor, "ci doar persoane care au dorit sa impiedice prabusirea grupului SAirGroup, folosind uneori, din pacate, metode necinstite".

Pe langa pierderile provocate investitorilor, fondurilor de pensii si concedierilor masive, prabusirea companiei a reprezentat o lovitura puternica pentru mandria elvetiana, pentru ca Swissair este vazuta ca un simbol al fiabilitatii, calitatii si eficientei nationale. Fascinatia publicului elvetian pentru evenimentele ce au precedat falimentul ramane in continuare ridicat, intr-o asemenea masura, incat un documentar despre ultimele zile ale Swissair a fost cel mai vizionat film elvetian anul trecut.