Grupul francez de retail Carrefour planuieste sa intre pe piata din Rusia pana la sfarsitul acestui an, pentru ca urmareste sa-si consolideze pozitia pe plan mondial prin extinderea pe pietele economiilor in curs de dezvoltare, informeaza NewsIn citand Financial Times.

Grupul francez l-a numit pe seful diviziei sale italiene, Didier Flury, sa conduca procesul de expansiune in Rusia. Initiativa Carrefour va fi urmarita cu atentie de rivalii Wal-Mart, Tesco si Metro. Aceste patru grupuri se lupta pentru acapararea pietelor din China, India si Rusia, extinderea pe aceste piete facand parte din planul acestor companii de a fi prezente in cadrul principalelor economii mondiale in curs de dezvoltare.

Piata alimentara de retail din Rusia este estimata ca va creste de la 113 miliarde de dolari in 2005 pana la 203 miliarde de dolari in 2010, conform The Economist Intelligence Unit. Vanzarile totale ale sectorului de retail se estimeaza a creste in aceeasi perioada de la 245 miliarde dolari pana la 526 miliarde dolari. Potrivit acestor date, piata ruseasca de retail va ajunge pe locul noua pe plan mondial, iar, in prezent, ocupa pozitia a doisprezecea.

Citeste si:

Metro este deja prezent pe piata din Rusia, detinind 27 de magazine Cash& Carry precum si alte trei hipermarketuri. Carrefour este prima din aceste patru grupuri care a reusit sa patrunda pe piata din China, in 1995. Momentan grupul francez detine 90 de hipermarketuri in 22 de orase din China. Carrefour intentioneaza sa patrunda si pe piata indiana, dupa ce principalul grup de retail din lume, Wal-Mart, a semnat un acord cu unul dintre cele mai mari grupuri de afaceri din India, Bharti Enterprises, privind deschiderea a "cateva sute" de magazine Wal-Mart in India in urmatorii cinci ani.

Directorul executiv al Carrefour, Josť Luis Duran, a vizitat India in cursul saptamanii trecute, alimentand speculatiile conform carora s-ar afla in cautare de parteneri. Duran, care a fost numit in functie in urma cu aproape doi ani, s-a retras de pe anumite piete mai slabe, precum Mexicul, Japonia, Cehia si Slovacia, indreptandu-si atentia asupra pietelor unde Carrefour poate deveni unul din cei mai mari actori de retail.