Presedintele francez al EADS, Louis Gallois si, respectiv cel german, Thomas Enders au spus, sambata, in interviuri separate, ca sustin planurile de restructurare desemnate sa economiseasca anual 2,1 miliarde euro (2,8 miliarde dolari), cu incepere din 2010, in contextul intarzierilor pentru noile avioane si a dolarului slab.

"Sunt gata sa negociez pentru gasirea celor mai bune solutii, ca sa ne atingem obiectivele, dar limitele sunt fixe", a declarat, pentru ziarul german Sueddeutsche Zeitung, copresedintele francez al EADS, care este si presedintele companiei Airbus. "Putem discuta despre cum vom reduce personalul nostru cu 10.000 de salariati, despre vanzarea fabricilor si despre rolul partenerilor", a spus Gallois, potrivit NewsIn. Compania Airbus vrea sa vanda trei fabrici din Germania si din Franta si cauta parteneri pentru celelalte alte trei fabrici.

Gallois a mai declarat ca a discutat neoficial cu doi parteneri si a spus ca nu exclude posibilitatea ca fabricile sa fie preluate integral de astfel de parteneri. Intrebat daca firma Alenia din Italia este unul dintre acesti parteneri, Gallois a raspuns: "de ce nu?"

Copresedintele german al EADS, Thomas Enders a avertizat ca prelungirea grevelor nu ar face decat sa inrautateasca situatia. Trei sindicate franceze au anuntat ca vor organiza greva la data de 6 martie. "Suntem foarte vulnerabili in acest moment", a spus Enders, intr-un interviu acordat revistei germane Focus, citata de Reuters. "Grevele mai lungi ne-ar lovi intr-un punct sensibil si ne-ar dauna si mai mult", a explicat Enders.

Ambii copresedinti ai EADS au criticat luptele interne de la grupul european de aeronave si dublarea existenta a functiilor care exista pentru asigurarea pacii franco-germane, deoarece astfel toate operatiunile se deruleaza cu dificultate. "Atat Louis Gallois cat si eu am prefera sa fim singurul sef din scena", a spus Enders. "Poate ca intr-o zi va lua sfarsit conducerea dubla".

Citeste si:

Intrebat despre sistemul de conducere al companiei, Gallois a declarat ca spera ca EADS si Airbus sa devina candva o companie normala. "Putem suporta sistemul actual, dar in viitor sper ca EADS si Airbus vor deveni o firma normala. Nu suntem inca asa ceva", considera seful francez al EADS. Gallois a adaugat si faptul ca este posibil ca EADS sa aiba nevoie, la un moment dat, de ajutor financiar extern.

Liderul uneia dintre cele mai mari uniuni sindicale din Franta a afirmat, la 2 martie, ca se teme de concedierile fortate la Airbus, potrivit planului de restructurare, in ciuda promisiunilor companiei si guvernului ca astfel de concedieri nu se vor efectua, informeaza Reuters.

"L-am auzit pe premier asigurandu-ne ca nu vor exista concedieri fortate", a declarat secretarul general al CGT, Bernard Thibault, intr-un interviu pentru postul de televiziune France 2. "Ceea ce stiu este ca, pentru subcontractori, consecinta va fi concedierea fortata", a adaugat acesta, adaugand ca planul de restructurare Power8 urmareste sa transfere o parte a riscurilor catre "alti jucatori". "Stim care sunt urmatoarele etape, contractarea si transferarea afacerilor in tari ieftine", a mai spus Thibault.

Presedintele Airbus, Louis Gallois, a dezvaluit miercuri detalii ale planului de restructurare, care vizeaza reducerea costurilor, pentru a pastra competitivitatea fata de Boeing, dupa declinul dolarului fata de euro. Planul include cinci mii de concedieri printre cei 55.000 de angajati directi ai Airbus si alte cinci mii printre subcontractori.

Airbus va vinde, partial sau total, sase dintre cele 16 uzine din Franta, Germania, Marea Britanie si Spania, dupa ce a sacrificat cinci miliarde de euro din profiturile viitoare din cauza intarzierii livrarilor pentru avionul gigant A380.