Podul va lega portul Vidin de Calafat printr-o sosea si o cale ferata, fiind un element-cheie al unui coridor european de transport care incepe in Germania, la Dresda, si duce la Istanbul, in Turcia, potrivit NewsIn. Evenimentul de duminica este organizat de Ministerul de Transport al Bulgariei si de compania spaniola FCC, care a realizat proiectul si va executa lucrarile de constructie. Fomento de Construcciones y Contratas SA a semnat la sfarsitul lunii ianuarie un contract in valoare de 100 de milioane de euro care acopera o perioada de 50 de luni, plus o perioada de gratie de 12 luni.

Facilitatea va avea o lungime de 1.971 de metri si va include un pod rutier cu cate doua benzi pe directie si o linie feroviara. Proiectul va costa in total 236 de milioane de euro. Fondurile au venit prin programele ISPA ale Uniunii Europene, de la Banca Europeana de Investitii si alte institutii nationala. De asemenea, guvernul de la Sofia finanteaza partial lucrarile.

Bulgaria si Romania, care au intrat in Uniunea Europeana la 1 ianuarie, au semnat un acord pentru construirea podului Vidin-Calafat in anul 2000, dar diverse obstacole de natura birocratica au intarziat derularea proiectului.

Citeste si:

In prezent, singurul pod de pe sectorul Dunarii de 610 kilometri care constituie granita bulgaro-romana leaga Ruse de Giurgiu printr-o sosea si pe cale ferata. Lucrarile la Podul Calafat-Vidin vor incepe in anul 2008, partea romana urmand sa realizeze infrastructura rutiera si feroviara a podului care va lega Romania de Bulgaria, a afirmat, in februarie, la Ruse, ministrul transporturilor, Radu Berceanu. "Aveam nevoie de proiectul podului, proiect in functie de care putem face si noi planurile pentru realizarea infrastructurii rutiere si feroviare. Bulgaria va incepe lucrarile din iunie 2007, cu termen de finalizare in 2010. Noi avem nevoie de aproximativ zece luni pentru realizarea proiectului", a explicat Berceanu.

Infrastructura de acces la pod, de pe teritoriul romanesc, va insemna construirea a 8,7 km de drum, din care trei km de autostrada cu doua benzi pana la drumul national Craiova-Calafat. Calea ferata se va intinde pe 3,3 km de la capatul podului pana la calea ferata existenta Golenti-Calafat. Pana in 2030, podul va asigura o capacitate de transport de 8.400 vehicule si de 30 de trenuri. Proiectul tehnic pentru noua infrastructura feroviara care va face legatura intre linia de cale ferata existenta si podul Calafat-Vidin va fi realizat in acest an, urmand ca executia lucrarilor sa inceapa in 2008, potrivit reprezentantilor CFR Infrastructura.

Licitatia pentru selectarea firmei care va executa lucrarile va fi organizata de Ministerul Transporturilor anul viitor, estimandu-se ca legatura feroviara sa fie finalizata in 2011. Din bugetul prevazut pe anul 2007, Ministerul Transporturilor a decis alocarea a 700.000 de lei pentru construirea podului care va face legatura intre orasul bulgaresc Vidin si orasul Calafat, potrivit datelor furnizate de Ministerul Transporturilor.