Contractul a fost semnat de presedintele Qatar Airways, Akbar Al Baker, in prezenta noului presedinte ales Nicolas Sarkozy si a seicului Hamad bin Khalifa Al Thani. Documentul semnat inlocuieste contractul incheiat in urma cu doi ani pentru achizionarea a 60 de avioane Airbus A350 originale, care au fost redenumite ulterior A350-XWB.

Airbus 1350 este concurentul direct al modelului Boeing 787 de marime medie. “Este o comanda fabuloasa”, a precizat seful Airbus, Louis Gallois, si el prezent la semnarea contractului. “Este una din cele mai mari ordine primite de Airbus”.
Qatar Airways a achizitionat 20 modele A350-800, 40 de modele A350-900 si 20 de modele A350-1000 la preturile initial listate, desi comenzile mari primesc discounturi considerabile.Gallois a declarat ca este posibil sa mai primeasca cateva comenzi in viitor, Qatar Airways exprimandu-si si interesul de a investi in parintele Airbus, EADS, desi nu au fost purtate discutii specifice ca statul Qatar sa devina actionar la Airbus.

Cotidianul german Sueddeutsche Zeitung a publicat marti un raport, sustinand ca atat Qatar Airways, cat si Singapore Airlines Ltd. si Emirates au facut presiuni asupra airbus sa modifice fuselajul modelului A350, dar ca Airbus a negat orice intentie in acest sens.

Citeste si:

“Airbus ofera A350 si continua sa il ofere cu fuselajul din materiale compuse, care credem noi ca este cea mai buna solutie”, a declarat purtatoarea de cuvant a Airbus, Barbara Kracht, ca raspuns la raportul publicat de cotidianul german.

Boeing 787 va fi primul avion comercial care va fi fabricat aproape in intregime din compoziti de fibre de carbon in loc de aluminiu. Prima testare este programata pentru luna iulie, urmand ca avionul sa poata fi comercializat in luna mai a anului viitor.

Pana acum, Boeing a atras 568 de comenzi pentru modelul 787, despre care se spune ca va utiliza combustibilul cu 20% mai eficient decat avioanele din aceeasi clasa.