Al treilea grup mondial producator de bunuri de larg consum si alimente Unilever si-a ridicat previziunile de vanzari pentru 2007 dupa un trimestru doi puternic, a anuntat ca isi va vinde afacerile cu o crestere mai lenta si va face economii pentru a combate scumpirea alimentelor, scrie Reuters, citat de NewsIn.
Actiunile grupului Unilever, producatorul anglo-olandez al sapunurilor Dove, supelor Knorr si samponului Sunsilk, s-au apreciat cu 7% pe fondul semnalelor ca a depasit anii de rezultate slabe. "Acum exista dovezi reale de imbunatatire durabila in cadrul grupului", a spus analistul de la Panmure, Graham Jones, intr-o nota de cercetare, in care a ridicat calificativul acordat actiunilor Unilever de la "pastreaza" la "cumpara".

Unilever a obtinut o crestere de 5,8% a vanzarilor in intervalul aprilie-iunie, depasind previziunile analistilor, care se asteptau la o crestere intre 4,2% si 5,5% si a anuntat ca estimeaza o crestere anuala de aproape 5%. Directorul financiar al grupului, Rudy Markham a spus ca Unilever a inregistrat o crestere pentru toata gama de produse, dar a scos in evidenta evolutia puternica unor produse precum supele Knorr, inghetata Magnum, samponul antimatreata Clear sau substantele de curatare.

Potrivit lui Markham, costurile pentru materiile prime ale companiei au urcat cu aproximativ 300 milioane euro in prima jumatate a anului si directorul a estimat ca aceasta tendinta se va pastra pe fondul cresterii preturilor pentru uleiurile alimentare si lactate. Unilever tinteste sa contracareze aceasta urcare prin crestere propriilor preturi si reducerea costurilor iar grupul isi mentine tinta de crestere a profiturilor operationale marginale in acest an, care au urcat cu 30 de puncte de baza in al doilea trimestru.

Unilever a anuntat, miercuri, ca actualul director financiar al grupului alimentar american General Mills ii va urma in functie lui Markham, la retragerea acestuia in septembrie. Unilever se afla intr-un proces de recuperare constanta dupa rezultatele foarte slabe din septembrie 2004, prin concentrarea cheltuielilor pe principalele marci, precum maioneza Hellman, ceaiurile Lipton sau detergentii Omo si prin reducerea costurilor.

Cu toate acestea, cresterea vanzarilor a fost in urma progreselor inregistrate de elvetienii de la Nestle si de grupul american Procter & Gamble. Markham a spus ca rezultatele solide din primele sase luni au creat conditiile pentru accelerarea recuperarii.

"Am creat conditiile optime pentru un progres mai rapid", a spus acesta. Unilever a precizat ca va accelera ritmul inovatiilor, mai ales pentru sectorul produselor de ingrijire personala, cu o crestere accelerata si ca va vinde afacerile care cresc mai lent, echivalentul unei cifre de afaceri de doua miliarde euro, printre care si operatiunile de curatarea hainelor in America de Nord. Compania a mai anuntat ca va incerca sa-si scada costurile cu aproximativ 1,5 miliarde euro pe an pana in 2010

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri