Preluarea companiei rusesti de catre gigantul american va fi finalizata pana la sfarsitul anului, timp in care PepsiCo va intra in posesia a peste 76% din Lebedyansky. In prezent, PepsiCo controleaza aproximativ o cincime din piata ruseasca de bauturi racoritoare si o treime din cea a gustarilor din cartofi. Prin cumpararea producatorului rus de sucuri, PepsiCo va deveni lider de piata, intrucat Lebedyansky are o cota de piata de peste 27%.

“Rusia si Turcia continua sa fie motoarele dezvoltarii afacerilor noastre din Europa, inregistrand cresteri substantiale ale volumelor vanzarilor la bauturile carbogazoase si naturale”, a declarat John Cahill, presedintele Pepsico Bottling Group (PBG).

In 2005, Coca-Cola, marele rival al PepsiCo, a cumparat un alt mare producator de sucuri, Multon, contra sumei de 530 de milioane de dolari (380 de milioane de euro), ceea ce l-a facut sa intre in posesia a unei cincimi din piata ruseasca de profil. Lebedyansky reprezinta o tinta atractiva pentru companiile internationale de pe piata produselor de larg consum in conditiile in care compania ruseasca beneficiaza de cel mai eficient sistem de distributie din zona.

Lebedyansky este cel mai mare producator de sucuri naturale din estul Europei si unul dintre liderii de pe piata alimentelor pentru sugari. Anul trecut, compania a inregistrat vanzari de peste 710 milioane de dolari (518 milioane de euro), venitul net crescand cu 14%, pana la valoarea de 85 de milioane de dolari (62 de milioane de euro). Recent, oficialii companiei rusesti au declarat ca doresc sa construiasca o unitate de productie in Siberia. Investitia se ridica la peste 50 de milioane de dolari (36 de milioane de euro), proiectul fiind planificat sa se finalizeze in octombrie 2009.