"Ne asteptam ca activitatea clientilor corporatisti sa contribuie cel mai mult la profitul total pe anul 2007 estimat la cel putin 750 milioane euro", se arata in comunicat.

Raiffeisen International a obtinut un profit consolidat de 224 milioane euro in al treilea trimestru din 2007, acesta fiind cel mai bun rezultat trimestrial din istoria grupului, in afara de cel obtinut anul trecut din venituri exceptionale. Acest rezultat este mai mare cu 16 milioane euro fata de cel din trimestrul al doilea al anului 2007 si cu 76 milioane euro (51%) mai mare decat cel obtinut in trimestrul al treilea al anului trecut, respectiv de 148 milioane euro.

"Mediul turbulent de pe pietele internationale financiare si de credit nu a avut un impact substantial asupra activitatii noastre si nici asupra ritmului de dezvoltare", a declarat directorul general al Raiffeisen International, Herbert Stepic, referindu-se la rezultatul trimestrial al bancii. El a adaugat ca pozitia strategica pe care o detine grupul intr-o regiune extrem de atractiva privind dezvoltarea economica ofera posibilitatea grupului de a-si continua cresterea organica, dar in acelasi timp sa-si creasca si profitabilitatea.

Raiffeisen International va intensifica in acest an interesul sau pentru segmentul companiilor mici si mijlocii (mid-market). In cadrul segmentului de retail, aflat in continua dezvoltare, accentul va fi pus pe expansiunea continua a retelei de unitati a grupului, pe dezvoltarea canalelor de distributie alternative si pe vanzarea accelerata a produselor de asigurare si de administrare a activelor, se mai arata in comunicat.

Raiffeisen International are ca obiectiv si obtinerea unei cresteri anuale a activelor totale cu cel putin 20% pana in 2009. Cele mai mari cresteri sunt asteptate in tarile CSI, in pofida vanzarii Raiffeisenbank Ucraina.

Totodata, banca si-a propus ca obiective un nivel al rentabilitatii capitalurilor proprii (ROE) pentru 2009 inainte de impozitare de peste 25%, un raport costuri-venituri mai mic de 58% si un raport risc-castiguri de aproximativ 15%.

Raiffeisen Bank Romania, subsidiara a diviziei internationale a grupului financiar austriac Raiffeisen, a ajuns la active de 5,097 miliarde euro dupa primele noua luni ale acestui an, in crestere cu 9,8% fata de sfarsitul lui 2006, care reprezentau 7,55% din activele Raiffeisen International.

Citeste si:

Bilantul financiar al Raiffeisen International, publicat joi, arata ca Raiffeisen Bank Romania avea la 30 septembrie o retea de 382 de unitati si 5.506 angajati.

La finalul anului trecut, Raiffeisen Bank Romania avea active de 13,82 miliarde lei (4,087 miliarde euro), potrivit datelor bancii centrale.

Dupa valoarea activelor, subsidiara bancara din Romania era pe locul al cincilea in cadrul Raiffeisen International, dupa subsidiarele ZAO Raiffeisenbank din Rusia (cu active de 8,8 miliarde euro), Raiffeisen Bank Zrt din Ungaria (7,8 miliarde euro), Tatra banka din Slovacia (6,96 miliarde euro) si VAT Raiffeisen Bank Aval din Ucraina (5,9 miliarde euro).

Raiffeisen International, divizia pentru Europa Centralasi de Est a grupului Raiffeisen, detine 17 subsidiare bancare in fostele state comuniste si in fosta Uniune Sovietica, precum si o divizie de leasing cu activitati in aceeasi regiune.

Dupa primele noua luni ale acestui an, Raiffeisen International a ajuns la active de 67,5 miliarde euro, in crestere cu 20,8% fata de sfarsitul anului trecut, din care 62,5 miliarde euro proveneau din activitatile bancare.

Raiffeisen International a obtinut in primele noua luni ale acestui an un profit consolidat dupa impozite si interese minoritare de 625,7 milioane euro, in crestere cu 43,1% fata de acelasi interval din 2006, daca se exclud elementele unice din bilant (vanzarea Raiffeisenbank Ucraina si a unei participatii la Bank TuranAlem din Kazahstan, in 2006).

Subsidiara bancara din Romania a Raiffeisen a contribuit semnificativ la rezultatele grupului in special pe partea de imprumuturi si avansuri acordate altor banci, ca urmare a depozitelor mari constituite la banca centrala. De asemenea, incasarile din comisioane au crescut puternic in acest interval in special pe pietele din Romania si din Serbia, mai arata raportul bancii mama.