Decizia unanima a consiliului de a alege grupul Air France-KLM pentru preluarea companiei italiene trebuie aprobata de guvernul de la Roma, care detine 49,9% din compania aeriana ce merge in pierdere, existand posibilitatea ca executivul italian sa se opuna unei preluari din exterior.

Consiliul a cerut guvernului sa decida pana la jumatatea lunii ianuarie din 2008 asupra unei oferte pentru a demara discutiile de preluare, "data fiind situatia financiara critica in care se afla compania".
Alitalia inregistreaza pierderi de 1 milion euro pe zi, avand datorii ce se ridica la 1,2 miliarde euro.

Air France-KLM, al carei interes a trezit sentimente nationaliste in Italia, a asigurat ca nu va transforma cea mai mare companie aeriana a tarii intr-o companie regionala de transport.

Grupul franco-olandez a anuntat ca are ca scop consolidarea Alitalia, urmand sa faca investitii pe termen lung de 6,5 miliarde euro (9,34 miliarde dolari), bani folositi in parte pentru a innoi linia aeriana a companiei. Comparativ, cealalta companie interesata de preluarea Alitalia, Air One, planificase investitii pe termen lung de 5,3 miliarde euro.

"Reputatia firmei Alitalia va fi dezvoltata in Italia si in strainatate", a declarat presedintele si directorul executiv al AirFrance-KLM, Jean-Cyril Spinetta.

Spinetta a adaugat ca grupul Air France-KLM a fost "incantat ca a fost ales drept cea mai buna varianta pentru viitorul Alitalia".

Insa Air One, al carei plan de preluare este favorizat de anumiti politicieni si sindicate, a anuntat ca spera in continuare la un acord, chiar si fara sprijinul consiliului Alitalia.

Citeste si:

Air One a anuntat ca va face oferta de preluare a companiei Alitalia catre statul italian, cel mai mare actionar al companiei.

Compania Air One are sprijinul anumitor politicieni care se tem ca reteaua aeriana din nordul Italiei va intra sub conducerea AirFrance-KLM.

Alitalia domina rutele aeriene dintre Roma si Milano, insa se afla in prag de faliment de cativa ani, fiind sustinuta prin ajutoare de stat.

Air France-KLM ofera 0,35 euro per actiune si a asigurat ca va cumpara toate obligatiunile convertibile ale firmei, potrivit unei surse avizate. Grupul franco-olandez a anujntat ca vrea sa desfiinteze pana la 1.700 de locuri de munca.

Compania Air One ofera 0,01 euro per actiune si investitii de 5,3 miliarde euro, planuind sa desfiinteze 3.700 de locuri de munca, fiind sprijinita de banca italiana Intesa Sanpaolo.

In trecut, guvernul de la Roma a protejat companiile italiene de eventuale preluari straine. Guvernul si-a dat acordul ca Telecom Italia sa fie preluata de un consortiu italian, in detrimentul ofertei celor de la AT&T din SUA si America Movil din Mexic.