Boeing a ocupat prima pozitie a clasamentului producatorilor de aeronave, cu 1.413 comenzi, fiind mai putin afectata de deprecierea dolarului fata de compania Airbus.

"Acestea sunt cifre foarte mari. Ceea ce conteaza acum este cum ne vom administra sarcinile nerezolvate", a declarat seful Airbus, Tom Enders.

"Reducerile de costuri aplicate prin programul Power 8 s-au produs mai repede decat era planificat in 2007. Versiunea oficiala este de peste 300 milioane euro. Va pot spune ca se apropie de 500 milioane euro", a spus acesta.

Producatorul de avioane urmareste sa reduca personalul si sa-si vanda o parte din fabrici pentru a reduce cheltuielile.

Comenzile Airbus au fost evaluate la 157,1 miliarde dolari la preturile de catalog.

Comenzile companiei cu sediul la Toulouse se ridica la 3.421 de avioane, reprezentand sase ani de productie.

Airbus a afirmat ca livrarile din 2007 au atins un record de 453 avioane, depasind asteptarile de 440-450 avioane.

Citeste si:

Pentru anul 2008, Enders estimeaza o scadere a comenzilor, insa prevede livrari de peste 470 de avioane, inclusiv o tinta de 13 avioane "superjumbo" model A380.

"Ne vom concentra toate eforturile pentru a livra cele 13 aparate A380 in anul 2008", a spus Enders.
Cursa livrarilor va fi acerba in 2008, odata cu intarzierile comenzi Boeing pentru avioanele 787 Dreamliner, Airbus incercand sa previna problemele de productie ce au dus la intarzierea modelului A380.

In 2007, Airbus a inregistrat 117 comenzi anulate.

Airbus a primit 290 de comenzi in 2007 pentru modelele A350 XWB, concurentul direct al modelului 787 de la Boeing.

Acest lucru a adus comenzile acestui tip de aeronava la un total de 292 avioane.

Comenzile totale nu au inclus si cele 160 de avioane vandute Chinei in timpul vizitei de stat a presedintelui francez Nicolas Sarkozy in luna octombrie, acordul urmand sa fie finalizat.