Grupul Cadbury, cel mai mare producator de dulciuri din lume, printre ale carui produse se numara ciocolata DairyMilk, guma de mestecat Trident si dropsurile pentru tuse Halls, a anuntat un profit de 915 milioane lire sterline (1,8 miliarde dolari) pentru anul 2007, sub estimarile analistilor de 922 pana la 936 milioane lire sterline.

"Desi perspectiva economica pe 2008 ramane incerta, suntem incurajati de inceputul bun inregistrat in noul an si de progresul continuu in ceea ce priveste initiativele de reducere a costurilor", a declarat directorul executiv, Todd Stitzer.

"Ne asteptam la o imbunatatire vizibila a marjei operationale in 2008", a adaugat Stitzer.

Compania a precizat ca vanzarile pe anul 2007 au crescut cu 7%, cel mai bun rezultat din ultimii zece ani, peste tinta pe termen mediu de 4-6%, datorita vanzarilor robuste la ciocolata in Marea Britanie si vanzarilor mari la guma de mestecat in SUA.

Achizitiile facute in timpul anului 2007 au consolidat pozitiile existente ale Cadbury (Intergum in Turcia si Sansei in Japonia), oferind o pozitie puternica pe o noua piata emergenta (Kandia Excelent in Romania) .

Citeste si:

Grupul cu sediul la Londra a precizat ca planul de separare a diviziilor de bauturi racoritoare din America de Nord in al doilea trimestru din 2008 este pe cale sa fie indeplinit, adaugand ca Roger Carr va fi numit in functia de presedinte al Cadbury, iar Wayne Sanders presedinte al noului grup de bauturi racoritoare, Dr Pepper Snapple.

Grupul si-a majorat dividendul anual cu 11% la 15,5 pence.

Vantas International LTD, subsidiara a grupului Cadbury Schweppes, cel mai mare producator de dulciuri la nivel mondial, a cumparat in iunie 2007 un pachet de 93,32% din Kandia-Excelent, cu suma de 326,45 milioane lei.

Vanzatorii au fost Axis Investments Ltd (84,16%) si Meinl Bank AG (9,16%).