Asa-numitului „model de 5.000 de euro“ de la Renault, adica Daciei Logan, i se pregateste o concurenta serioasa. Volkswagen va construi in China modelul 3-K, a carui productie va costa doar 3.000 de euro.

Producatorul german de autovehicule Volkswagen intentioneaza sa construiasca un autoturism cu pret redus pentru a fi comercializat pe pietele asiatice, informeaza revista germana „Automobilwoche“, citata de agentia EFE. Noul autoturism va fi construit, incepind cu 2008, in China, tara in care Volkswagen are doua fabrici si, in prezent, construieste alte doua, pentru motoare. Tinind cont de mina de lucru foarte ieftina din China, viitorul autoturism va avea un cost de productie de doar 3.000 de euro.

Asia, piata principala

Modelul va fi botezat de catre constructor 3-K. De departe, 3-K va fi cel mai ieftin model de la Vokswagen. Noua masina va fi mult mai ieftin de produs decit Volkswagen Fox, care se fabrica in prezent in Brazilia, si decit modelul Polo, produs in Landaben, Bratislava si Shanghai. Noul model va fi disponibil in versiune cu patru usi si va beneficia de un portbagaj foarte bine dimensionat. Autoturismul va fi destinat pietelor emergente, precum China, India si Malayesia si nu va fi exportat, in principiu, in Europa occidentala. Constructorii germani se vor baza pe o mecanica simpla pentru 3-K, va fi construit in diverse variante de caroserie si va fi asamblat pe o platforma care sa corespunda preferintelor regionale ale tarilor de destinatie.

Vinzarile Volkswagen sufera

Pretul pentru 3-K va fi stabilit inainte de lansarea modelului pe piata si va depinde de concurenta, modele locale, precum si de conditiile de piata ale tarii respective. Volkswagen este preocupata in special de criza vinzarilor din China. Cota sa de piata a scazut de la 31% la 25% in ultimul an, din cauza puternicei concurente a altor producatori. Criticii reproseaza conducerii companiei ca nu a constientizat la timp problemele din China. Volkswagen are doua fabrici in China, la Shanghai si Changchun, ambele fiind joint venture cu companii chineze. In toamna, compania va incepe productia de motoare la una dintre noile fabrici, aceea din Loutang, in apropiere de Shanghai. In plus, in 2007 se estimeaza finalizarea altei fabrici de motoare, la Dalian.

Revista „Automobilwoche“ mai arata ca Volkswagen urmeaza strategia Renault, referindu-se la lansarea pe piata est-europeana a „autoturismului cu pret redus” Dacia Logan, cu un pret de baza de 5.000 de euro si care a inregistrat un succes in vinzari, fiind comercializat si in tari precum Iran si Columbia.