Cea de-al doilea producator de petrol din Rusia, Lukoil, a anuntat joi ca profitul net a avansat anul trecut cu 27%, pe fondul cresterii productiei si scumpirii combustibililor, dar si ca urmare a controlului eficient al costurilor, relateaza Reuters, citat de NewsIn.
Compania a anuntat ca profiturile calculate potrivit standardelor contabile americane (GAAP) au crescut anul trecut la 9,51 miliarde dolari, de la 7,48 miliarde dolari in 2006, depasind estimarea medie a analistilor, de 9,14 miliarde dolari.

Castigurile inainte de taxe, dobanzi, depreciere si amortizari (EBITDA) au inregistrat in 2007 o crestere de 25%, la 15,39 miliarde dolari, depasind estimarile analistilor, de 14,91 miliarde dolari.

Veniturile totale au atins 82,24 miliarde dolari, in crestere de la 68,11 miliarde dolari in 2006, depasind nivelul de 80,40 miliarde dolari estimat de analisti.

Compania Lukoil, in cadrul careia compania americana Conoco Phillips detine un pachet de 20%, a anuntat ca rezultatele au fost sustinute de cresterea productiei de titei si de produse petroliere, precum si de majorarea preturilor la nivel mondial.

"Insa aprecierea rublei fata de dolar, cresterea costurilor de transport si taxele au temperat cresterea", arata un comunicat emis de companie.

Cheltuielile operationale au crescut cu 23,6%, la 27,98 miliarde dolari, in mare parte din cauza aprecierii rublei cu 20% in fata dolarului in timpul anului si a cresterii productiei de petrol si a volumelor de rafinare.

Cheltuielile de capital au crescut cu 36%, la 9,37 miliarde dolari, din care 40% au reprezentat cheltuieli pentru noi proiecte, inclusiv cele din regiunea Timano Pechora, din nordul Rusiei, si de pe platforma nordica a Marii Caspice.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri