Royal Dutch Shell Plc a depasit toate asteptarile, anuntand o crestere de 12% a profitului net obtinut in primul trimestru din 2008, pe fondul preturilor ridicate la petrol, care au evoluat peste 100 de dolari pe baril.
Excluzand elementele non-operationale, care au generat un cost net de 77 milioane dolari, rezultatul, care este calculat prin eliminarea impactului modificarilor valorii inventarelor de petrol, s-a ridicat la 7,85 miliarde dolari.

Analistii chestionati de Reuters au mizat pe un profit net de 6,84 miliarde dolari, excluzand elementele non-operationale, potrivit NewsIn.

"Aceste cifre sunt foarte bune, performantele fiind surprinzatoare pe toate segmentele", a declarat Jason Kenney, analist al ING.

Shell si alte companii petroliere beneficiaza de pe urma cresterii spectaculoase a preturilor la petrol, care a depasit in ianuarie nivelul de 100 de dolari pe baril, crescand apoi pana aproape de 120 de dolari pe baril.

Compania a precizat ca productia a fost in medie de 3,52 milioane barili echivalent petrolier pe zi in primele trei luni ale anului, fata de nivelul de 3,51 milioane barili echivalent petrolier pe zi in perioada similara din 2007.

"Divizia de explorare si productie a obtinut rezultate foarte bune, atat din punct de vedere al volumelor si al profitabilitatii", a declarat un analist al Theodoor Gilissen, Herman Bots.

Directorul executiv al Shell, Jeroen van der Veer, a declarat ca rezultatele companiei sunt "competitive", respectand strategia companiei.

Dupa ani de scaderi ale productiei, al doilea grup petrolier independent al lumii, dupa capitalizarea de piata, a depus eforturi pentru a-si majora volumele.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri