Grupul norvegian Orkla a afisat o scadere a castigurilor de baza din primul trimestru, in mare parte potrivit estimarilor, si a inregistrat o crestere a cotatiei actiunilor, in contextul in care majorarea costurilor a avut un efect mai redus decat se prevedea, relateaza Reuters, citat de NewsIn.
"Rezultatul de baza, daca excludem efectele unice, este mai bun decat ne temeam, ceea ce sustine aprecierea actiunilor", a declarat Tore Oestby, analist Handelsbanke.

Castigurile inainte de taxe, dobanzi si amortizari (EBITA) au scazut la 1,06 miliarde coroane (133,4 milioane euro) in primele trei luni ale anului, fata de 1,47 miliarde, in aceeasi perioada a anului trecut.

Rezultatul a fost aproape de estimarile analistilor, care prevedeau o scadere de 1,07 miliarde coroane. Estimarile au variat intre 950 milioane si 1,23 miliarde coroane.

Orkla a subliniat ca in primul trimestru din 2007 a inregistrat vanzari si castiguri puternice, ceea ce a dus la o scadere accentuata a profitului, inainte de taxe, in primul trimestru din 2008.

Profitul inainte de taxe a scazut de la 3,51 milioane dolari in anul trecut la 881 milioane coroane. Analistii estimau ca va scadea la 1,46 milioane coroane.

Grupul a estimat ca cererea pe piata de aluminiu din Statele Unite va scadea cu 10% in 2008.

Orkla s-a confruntat cu o crestere a preturilor materiilor prime in cadrul diviziei de alimente, cu efecte valutare care au afectat rezultatele si cu o scumpire a energiei si transporturilor, potrivit analistilor.

Orkla a precizat ca piata alimentelor din Europa de Nord continua sa arate o crestere puternica. Scumpirile au compensat in mare parte majorarea preturilor la materiile prime in acest trimestru, compania mentionand ca va implementa si ale scumpiri.

Analistii au spus ca Orkla a majorat preturile pentru consumatori peste asteptari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri