“Compania a inregistrat rezultate financiare remarcabile, in pofida majorarii pretului la combustibil si al unui declin economic semnificativ in ultimele sase luni. Ne-am atins obiectivul in ce priveste marja operationala de 10%, lucru care a determinat declansarea schemei de bonusare pentru angajati. Si pentru actionarii nostri, aceste rezultate semnaleaza reintoarcerea unui dividend – primul din 2001. Nu a fost usor sa atingem aceste 10 procente, reusita fiind conditionata de concentrarea asupra strategiei noastre in ultimii sase ani. Am abordat problema deficitului de pensii si am consolidat fundamentele bilantului financiar, dezvoltand, in acelasi timp, o activitate profitabila", a declarat directorul executiv al British Airways, Willie Walsh.

Potrivit datelor preliminare, in perioada 1 aprilie 2007 - 31 martie 2008, s-a inregistrat o crestere a veniturilor cu 3,1%, la 8,75 milioane lire sterline si un profit inainte de taxe de 883 milioane lire sterline, fata de 611 milioane lire sterline obtinute cu un an inaintea perioadei prezentate.

Marja operationala inregistrata intre 1 aprilie 2007 si 31 martie 2008 a fost de 10%, mai mare in comparatie cu 7,1% inregistrata intre 1 aprilie 2006 si 31 martie 2008. Costuri anuale ale combustibilului au fost de doua miliarde lire sterline, iar bonusuri totale acordate angajatilor s-au ridicat la valoarea de 35 milioane lire sterline, potrivit datelor companiei.

Costurile cu angajatii au scazut in perioada prezentata cu 4,9% la aproximativ 2,2 miliarde de lire sterline datorita reducerii costurilor pensiei si compensatiei. Cu toate ca forta de munca de la Heathrow a crescut, forta de munca totala a fost redusa. Costurile anuale totale de combustibil au crescut cu 124 milioane lire sterline, in pofida masurilor ‘hedging’ si a unui dolar american mai slab.

Venitul total anual a crescut cu 3,1%, la 8,8 miliarde lire sterline. Excluzand rata schimbului valutar, venitul total a cunoscut o majorare de 4,6%. Venitul pe pasager a crescut cu 3,8% la 7,5 miliarde de lire sterline la capacitate cu 0,8%. Gradul de ocupare a locurilor a coborat cu 0,5 puncte la 75,6%. Profitul obtinut in urma investitiilor, a crescut, totusi, cu 3,6% datorita unei combinatii imbunatatite intre zboruri premium si efectul cresteriilor pretului combustibilului.

Citeste si:

"Ne-am majorat profitul cu circa 45% si am redus costurile operationale totale cu 0,7%, la 7,9 miliarde lire sterline. Exceptand combustibilul, costurile operationale s-au diminuat cu 3%. Pretul la combustibil a atins niveluri record si continua sa creasca, falimentand anumite companii aeriene si exercitand presiune asupra altora. Activam pe o piata volatila, lucru reflectat si de evolutia anului trecut. In pofida tendintei generale a unui mediu de afaceri tot mai dur, am continuat sa ne concentram asupra eficientizarii costurilor, pentru a obtine aceste rezultate puternice", a mai spus directorul executiv al British Airways.

Willie Walsh a precizat totodata ca in pofida dificultatilor intampinate in primele zile de la inaugurarea Terminalului 5, acesta functioneaza bine, primind peste doua milioane de pasageri si ca etapa a doua a mutarii in terminal a serviciilor companiei de cursa lunga va incepe pe 5 iunie.

British Airways intentioneaza sa lanseze noul serviciu OpenSkies de la Paris Orly la New York JFK pe 19 iunie.
Veniturile au crescut cu 3%, la 616 milioane lire sterline. Excluzand rata schimbului valutar, venitul din volumele cargo transportate a cunoscut o majorare de 4,8%. Costurile de inginerie au crescut cu 8,9%, determinate de cresterea pretului pentru intretinere si a volumelor mai mari. Costurile de manipulare si alte costuri operationale au crescut cu 5,1%. Costurile de vanzare s-au redus cu 17,7%, la 359 milioane lire sterline, potrivit datelor companiei.

In acest an, compania a stabilit noi tinte pentru imbunatatirea consumului de combustibili cu 25% pana in 2025 si reciclarea a jumatate din deseuri si a perioadei de utilizare a gropii de gunoi pana in 2010. Pe baza pretului curent de pe piata al petrolului de 120 de dolari pe baril, totalul costurilor combustibililor ar creste cu aproximativ 1 miliard de lire sterline pentru acest an financiar. Insa cresterea pretului combustibilului este compensata in mare parte atat de scaderea segmentului de calatorie pe distante lungi si de impactul amanarii mutarii in Terminalul 5. British Airways utilizeaza aproximativ 6 milioane de combustibil pentru avion pe an.

Compania se asteapta ca profitul pentru intregul an financiar care urmeaza sa creasca cu aproximativ 4%.
La inceputul acestei luni compania a anuntat ca analizeaza oportunitatile ce ar rezulta de pe urma unei cooperari cu American Airlines si Continental Airlines. Aceste discutii continua si acum, a anuntat directorul executiv al British Airways, Willie Walsh