Compania, care urmareste acum sa inchida aproximativ 600 de magazine neperformante, fata de estimarea anterioara de 100, a anuntat ca majoritatea magazinelor vor fi inchise pana la sfarsitul lui martie 2009.

Starbucks a estimat ca nivelul total al costurilor inainte de taxe, asociate cu inchiderea magazinelor, va fi de 248 milioane dolari (157 milioane euro).

Cel mai mare lant de cafenele din Statele Unite a anuntat ca 70% dintre magazinele tintite au fost deschise de la inceputul anului fiscal 2006. Disponibilizarile vor reprezenta aproximativ 7% din forta de munca a grupului, la nivel mondial.

Citeste si:

Compania a deschis numeroase magazine in zone precum California si Florida, care au fost cel mai grav afectate de criza creditelor ipotecare. Unii investitori au solicitat companiei sa majoreze numarul magazinelor ce urmeaza a fi inchise.

Starbucks a mai anuntat ca va deschide mai putin de 200 de noi magazine in anul fiscal 2009, fata de 250 magazine, cat prevazuse anterior.

Lantul de cafenele este prezent pe piata romaneasca, unde a intrat in 17 aprilie 2007, cu cafeneaua din Bucuresti, Plaza Romania. In mai 2007 a fost deschis Starbucks din Bucuresti Mall.