Producatorul celebrelor marci de bere Budweiser si Michelob a inregistrat un profit de 689 milioane dolari (95 centi/actiune) in al doilea trimestru al acestui an, cu aproape 2% mai mult decat in perioada similara a anului trecut cand a obtinut 677 milioane dolari (88 centi/actiune). Rezultatele au depasind estimarile analistilor ReutersEstimates cu 2 centi/actiune.

"Vanzarea noilor produse creste", a declarat analistul firmei Edward Jones, Jack Russo, facand referire la noile sortimente de bere Landshark Lager, Bud LightLime si Bud Light Chelada.

"Prin noile produse castiga un loc mai bun pe piata si beneficiaza de preturi avantajoase, care compenseaza scumpirea materiilor prime", a mai adaugat acesta.

Decizia producatorului de bere de majorare cu 12% a dividentelor pe actiune, pana la 37 de centi/actiune, a surprins analistii. Preluarea Anheuser-Busch de InBev NV ar urma sa fie finalizata la sfarsitul anului, dupa obtinerea aprobarilor din partea autoritatilor anti-trust.

Citeste si:

La inceputul acestei luni, Anheuser a acceptat oferta imbunatatita de preluare din partea InBev, in valoare de 52 miliarde dolari. In urma acestei tranzactii, Anheuser-InBev va deveni cel mai mare producator de bere la nivel mondial, iar Anheuser isi va incheia cei 150 de ani de companie independenta.

Vanzarile nete anuale ale trustului Anheuser-InBev sunt estimate la 36,4 miliarde dolari, noua companie urmand sa produca un sfert din cantitatea de bere la nivel mondial.

InBev este prezenta si in Romania, unde detinea pozitia a treia in industria berii, cu o cota de piata de 23,2% la finalul anului 2007, conform datelor de retail audit MEMRB Romania.

InBev Romania produce marcile Stella Artois, Beck’s, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.