Achizitia grupului Kandia in Romania si a grupului Intergum in Turcia, excluzand desprinderea diviziei italiene Cadbury Italia, au sustinut majorarea veniturilor cu 9%.

Cu toate acestea, grupul britanic ce produce ciocolata Dairy Milk, guma de mestecat Trident si dropsurile Halls a avertizat ca sunt posibile noi disponibilizari si reduceri ale costurilor, in contextul in care se confrunta cu o perspectiva economica nesigura si cu noi cresteri ale costurilor de productie in 2009.

Cadbury a afisat un profit de baza inainte de perceperea taxelor de 223 milioane lire sterline (444 milioane dolari) in primul trimestru, peste asteptarile analistilor, ce estimau in medie un profit de 212 milioane dolari.

Dupa ce a anuntat o crestere a vanzarilor cu 7,3% in primul semestru, directorul executiv Todd Stitzer a spus ca ritmul de crestere a veniturilor pentru intregul an s-ar putea situa la limita superioada a intervalului de 4-6% prevazut pe termen mediu, in timp ce marja operationala ar putea intruni estimarile pietei, de 11%.

Citeste si:

"Indiferent cat de slabite sunt economiile, oamenii cumpara intotdeauna dulciuri, de aceea nu am inregistrat o incetinire reala in prima jumatate, si consideram ca industria produselor de cofetarie este una rezistenta in conditiile economice dificile", a spus Stitzer in cadrul unei conferinte de presa.

Stitzer a spus ca cererea ramane puternica si este increzator ca noi majorari ale preturilor in 2009 vor ajuta grupul sa compenseze scumpirea marfurilor.

Cadbury detine in Romania compania Kandia-Excelent. Compania a raportat pierderi de 5,17 milioane lei (1,43 milioane euro) anul trecut, dupa ce in 2006 a obtinut un profit net de 26,9 milioane lei.