"Cererea anuala pentru importurile de gaz ale Europei va creste cu aproape 70%, la 515 miliarde de metri cubi, pana in 2020", a declarat Florian Hastlauer, principalul autor al studiului, metionand, in aces context, resursele interne tot mai putine si cererea in crestere, relateaza Reuters.

"Daca Rusia nu isi extinde capacitatile de exploatare, vor exista probleme de furnizare in anii urmatori", a spus el. Problema va fi agravata, potrivit analistului, si de consumul intern tot mai mare al Rusiei.

In afara de a analiza alternative, Europa, care cumpara un sfert din necesarul de gaz de la Rusia, trebuie sa se concentreze pe capacitati mai mari de stocare subterana si pe energie regenerabila, se arata in raport. Statele membre consuma tot mai mult gaz, mai ales pentru generatoarele de electricitate, pentru a completa capacitatile nucleare, considerate riscante, sau cele generate de carbune, care este daunator mediului prin emisiile de CO2, informeaza NewsIn.

Citeste si:

Folosirea gazului pentru generarea electricitatii a crescut in UE, de-a lungul anului 2007, cu 32%, la 182,7 miliarde de metri cubi, fata de 140,1 miliarde de metri cubi in 2000. In 2020, necesarul este prognozat sa ajunga la 247,1 miliarde de metri cubi, din cauza deschiderii si mai multor centrale, potrivit datelor oferite de A.T. Keany.

Avand in vedere ca Europa nu va construi la timp destule conducte pentru a sustine volumele tot mai mari de gaz importat, aceasta va trebui sa isi extinda capacitatile de transport al gazului natural lichefiat (LNG) prin cisterne, se arata in studiu. Se prognozeaza ca importul de LNG al UE va ajunge la 168 de miliarde de metri cubi in 2020, fata de 47,7 in 2005.

Studiul arata ca Europa are nevoie sa incheie contracte pe termen lung cu tari din Africa de Nord si din Orientul Mijlociu. De asemenea, este recomandata crearea unui consiliu de coordonare pentru monitorizarea fluxului de gaz, pentru a preveni viitoare blocaje de furnizare. In ceea ce priveste parteneriatul energetic cu Ucraina, studiul arata ca este necesar ca aceasta sa isi imbunatateasca eficienta energetica si sa permita participarea straina in sistemul sau de transport.