Economia Japoniei s-a comprimat in primele trei luni din 2009 cu un ritm anual record de 15,2%, in contextul scaderii exporturilor si cheltuielilor consumatorilor si companiilor, marcand, cel mai probabil, cea mai severa perioada a recesiunii nipone, relateaza Bloomberg.
Datele revizuite privind produsului intern brut (PIB) din al patrulea trimestru au aratat o scadere a acestuia cu 14,4%, arata statisticile oficiale. Per total, economia s-a comprimat cu 3,5% in anul fiscal incheiat pe 31 martie, cea mai severa scadere din 1955, cand datele au inceput sa fie colectate.

Exporturile au scazut fara precedent, cu 26% in trimestrul anterior, fortand companii precum Toyota sau Hitachi sa reduca productia, numarul angajatilor si sa micsoreze salariile.

Dupa publicarea rapoartelor, yenul s-a depreciat in fata dolarului la 95,59 yeni/unitate, de la 96,16 yeni/unitate. Indicele Nikkei al bursei din Tokyo a urcat cu 0,3%. Economistii chestionati de Bloomberg estimasera o comprimare a economiei cu 16,1%.

De asemenea, PIB-ul a scazut cu 4% fata de trimestrul anterior, mult peste scaderea cu 1,6% inregistrata pe piata americana si cu 2,5% in Europa.

Cheltuielile consumatorilor au scazut cu 1,1%, in timp ce investitiile in afacero au scazut cu un record de 10,4%. Economistii sunt de parere ca grupurile vor continua sa reduca cheltuielile din cauza ca scaderea activitatii a dus la o diminuare a capacitatii fabricilor si munictorilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri