Sectorul bancar japonez isi sarbatoreste revenirea in topul industriei financiare prin realizarea celei mai mari banci din lume.

Fuziunea dintre Mitsubishi Tokyo Financial Group, a doua banca japoneza, si UFJ, a patra banca nipona, duce la nasterea unui nou gigant al finantelor, denumit Mitsubishi UFJ.

Avand un total al activelor de peste 1.400 de miliarde de euro, Mitsubishi UFJ ii detroneaza pe americanii de la Citigroup, care are un volum de active in valoare de 1.230 de miliarde de euro. Valoarea activelor gigantului bancar japonez este de 23 de ori mai mare ca PIB-ul Romaniei. Dincolo de aceste cifre, aceasta fuziune reprezinta semnalul revitalizarii sectorului bancar nipon.


Cu active de peste 1.400 de miliarde de euro, Mitsubishi UFJ detroneaza Citigroup.


Dupa 15 ani de criza extenuanta, marile institutii bancare japoneze vor sa redobandeasca, cel putin partial, puterea anilor '80. Astfel, a inceput asaltul asupra pietelor externe, primele state luate in vizor fiind China si Rusia.

Liderii sectorului bancar mondial nu trebuie sa fie, deocamdata, ingrijorati de renasterea rivalilor din Japonia. Ca si alte banci din tara soarelui rasare, Mitsubishi UFG mai are mult de lucru pana va reusi sa devina rentabila, trebuind sa-si largeasca aria de activitati.

Alte banci activeaza deja in domenii noi ca industria asigurarilor de viata sau tranzactionarea actiunilor.

In plus, pe plan local cea mai amre banca din lume trebuie sa faca fata privatizarii postei, care desfasoara si operatiuni bancare.

Activele sistemului postal nipon, cea mai mare institutie financiara din lume, sunt evaluate la 3 mii de miliarde de dolari, dar nu procesul de privatizare se va finaliza de abia in 2017.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri