Vanzarile au scazut la 79,55 miliarde franci elvetieni (79 miliarde dolari), de la 81,36 miliarde franci in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania. Analistii estimau, in medie, vanzari de 80,14 miliarde franci. Compania a anuntat ca intentioneaza sa cumpere de la actionari titluri in valoare de 7 miliarde franci, in urcare fata de tinta anterioara, de 4 miliarde franci, informeaza NewsIn.

Nestle realizeaza peste 10% din vanzari din apa imbuteliata, dupa ce a cumparat San Pellegrino si Perrier in anii '90. In incercarea de a reduce costurile, consumatorii din Statele Unite si Europa renunta la apa imbuteliata de marca, in cointextul cresterii somajului. Apa San Pellegrino se vinde in magazinele elvetiene la un pret de patru ori mai mare decat apa imbuteiala obisnuita.

"Apa imbuteliata se confrunta cu furtuna perfecta in momentul de fata", a declarat Andrew Wood, analist in cadrul Sanford C. Bernstein.

Aprecierea francului elvetian fata de moneda europeana a temperat cresterea vanzarilor cu 5,2 puncte procentuale, a anuntat Nestle. Euro s-a depreciat, in medie, cu 6,1% fata de francul elvetian in primele noua luni ale anului, fata de aceeasi perioada din 2008.

Excluzand achizitiile, desprinderile si fluctuatiile valutare, vanzarile au crescut cu 3,6% in primele noua luni, in linie cu estimarile analistilor. Volumul vanzarilor a crescut cu 1%.