Astfel, companiile lideri de piata reusesc sa inglobeze schimbarea strategiei business-ului de patru ori mai eficient fata de companiile cu rezultate financiare scazute. Peste 60% dintre angajatii organizatiilor puternice financiar accepta si integreaza schimbarea, fata de numai 16% in restul organizatiilor.

In plus, doar 43% dintre respondenti sunt increzatori in reusita procesului de schimbare organizationala. Unul din trei angajati sustin ca managerii nu pot coordona eficient procesul de schimbare. Respondentii sustin ca managerii nu comunica eficient politica si directia de schimbare (47%), nu tin cont de repercusiunile unei noi abordari a pietei (54%) si nu implementeaza masurile comunicate anterior angajatilor (52%).

In cazul liderilor de piata, aproape 50% dintre angajati s-au declarat satisfacuti de cultura organizationala, salariala, modalitatile de promovare si oportunitatile de dezvoltare. In cazul companiilor aflate la un nivel mediu de performanta, doar 23% dintre angajati se declara motivati, fata de numai 5% in cazul personalului din companiile putin performante.

Schimbarea slab comunicata si integrata poate avea efecte negative pe termen lung asupra companiilor. Astfel, o cincime dintre angajatii nemultumiti de noua strategie a companiei sunt dispusi sa-si schimbe locul de munca in urmatorul an.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 28.810 angajati din 15 tari (Australia, Brazilia, Canada, China, Danemarca, Franta, Germania, India, Japonia, Noua Zeelanda, Norvegia, Coreea de Sud, Suedia, Marea Britanie si SUA).