Potrivit unor surse citate de Independent, Hershey ar fi deschis o linie de imprumut la Bank of America si JP Morgan Chase&Co pentru a lansa o oferta unica de preluare, insa ia in considerare si un parteneriat cu producatorul italian Ferrero. O oferta unica de preluare din partea Hershey ar reprezenta cea mai radicala miscare luata de companie in ultimii 100 de ani.

Hershey are un capital estimat la 8,3 mld. dolari, in timp ce Cadbury este evaluata la 18,1 mld. dolari.

Aceasta decizie pune presiune suplimentara asupra ofertei de preluare venita din partea Kraft, in valoare de 16,5 mld. dolari, considerata de britanicii de la Cadbury drept derizorie.

In conditiile in care afacerile Hershey sunt sustinute in proportie de 85% de piata americana, accesul la platforma detinuta de Cadbury ar reprezenta un avantaj competitiv valoros, facilitand dezvoltarea companiei pe segmentele dulciuri si guma de mestecat.

Oferta Hershey ar putea include cel putin 10 mld. dolari bani lichizi si 2 mld. dolari reprezentand actiuni noi emise de producatorul american, respectiv intre 3 si 5 mld. dolari din partea unor investitori externi.

Hershey, companie care a incercat si a esuat in anul 2007 sa realizeze un parteneriat cu Cadbury, este consiliata printre altii de catre Jamie Grant, fratele actorului Hugh Grant, respectiv de Watch Hill Partners, un boutique specializat in fuziuni si achizitii, achizitionat la inceputul acestui an de catre FBR Capital Markets.

In cazul in care Kraft ar prelua Cadbury ar fi vorba de o uniune intre marcile de cafea Grand-Mère, Jacques Vabre si Maxwell, de ciocolata Milka, Côte d'Or, Suchard si Toblerone ale Kraft cu bomboanele La Pie qui Chante, Kréma, Carambar, gumele de mestecat Kiss Cool, Hollywood si Stimorol si ciocolata Poulain ale Cadbury.

Hershey si Ferrero sunt mult mai mici decat Kraft. Ferrero este cunoscut mai mult in Europa pentru marcile Nutella si Tic-Tac, insa nu este prezent pe piata britanica.