Anul 2005 a pornit evident cu stangul pentru industria auto, care se confrunta cu cele mai numeroase probleme de fiabilitate din ultimul deceniu, iar seria rechemarilor se pare ca nu mai are un sfarsit.

Dupa Ford, BMW, ba chiar si Dacia, a venit randul liderului mondial General Motors sa isi cheme automobilele in service, inca o dovada ca procesul de globalizare face victime in intreaga bransa.

De data aceasta, situatia este mai serioasa, defectele descoperite la autoturismele GM fiind legate de siguranta pasagerilor.

Aproximativ 200.000 de automobile, produse in anii 2004-2005, vor fi rechemate, au anuntat oficialii Agentiei Nationale pentru Siguranta Traficului (NHTSA), o institutie americana cunoscuta pentru intransigenta cu care trateaza orice aspect legat de securitatea pasagerilor.

Automobilele in cauza fac parte din gama de modele Chevrolet Avalanche, Express, Kodiak, Silverado si Suburban, precum si GMC Savana, Sierra si Yukon.

NHTSA a descoperit ca exista sanse mari ca sistemul hidraulic sa nu functioneze corect ducand la craparea unor conducte de la sistemul de frana, fragmentele rezultate putandu-l rani pe cel care deschide capota autovehicului.

Mai mult, automobilele pierd lichid hidraulic din instalatiile de servo-asistenta, rezultand o franare ineficienta si o directie imprecisa.

GM cheama inapoi si 19.924 Cadillac XLR, SRX si Pontiac Grand Prix, toate produse in 2004.

Alte defecte periculoase descoperite sunt: montajul necorespunzator al parbrizului care se poate dezlipi si cadea (Buick Ranier, Chevrolet Trailblazer, GMC Envoy si Isuzu Ascender - toate produse in 2005) si pedala de acceleratie care ingheata in timpul iernii.

GM a precizat ca pana in prezent nu s-a inregistrat nici un incident legat de problemele tehnice descoperite.