Tokarev ar fi subliniat ca adevaratele beneficii economice ale proiectului vor deveni clare numai dupa finalizarea sa si ca este un demers mai degraba geopolitic decat economic, potrivit NewsIn.

Participantii rusi la proiect, Rosneft si Gazprom Neft, vor sa clarifice aspectele economice, precum tarifele de tranzit, si sustin ca nu exista cantitati suficiente de petrol pentru conducta, a spus Tokarev in scrisoarea catre Secin.

Conducta cu o lungime de 280 de kilometri ce va lega orasul bulgar Burgas de cel grec Alexandroupolis ar ar trebui sa devina operationala in 2014 si sa transporte 35 de milioane de tone de titei anual. Proiectul a fost amanat timp de mai multi ani, dupa acordul initial dintre Bulgaria, Rusia si Grecia in 1995.

Un responsabil din Ministerul rus al Energiei, citat de Vedomosti, a declarat ca nu exista inca garantii privind realizarea proiectului si ca Moscova asteapta decizia Guvernului de la Sofia, care conditioneaza participarea de evaluarea impactului asupra mediului, ce va fi gata in cateva luni.

Potrivit unor surse sub acoperirea anonimatului apropiate companiilor petroliere ruse, Gazprom Neft poate oferi maxim trei milioane de tone de petrol pentru conducta.

Vedomosti subliniaza si dificultatile politice asteptate, precum potentiala constructie a conductei Samsun-Ceyhan din Turcia.

Un analist de la Banca Moscovei, Denis Borisov, afirma ca Transneft construieste si alte doua oleoducte si ca nu poate furniza suficient petrol pentru toate conductele. Pentru a face fata, compania va trebui sa suplimenteze extractia de petrol cu 30% fata de 2009, ceea ce va este greu de realizat.

Un alt analist, Aleksandr Ersov, a comentat ca petrolul din Kazahstan va fi suficient pentru a alimenta fie Burgas-Alexandroupolis, fie Samsum-Ceyhan, in functie de care este mai competitiv in ceea ce priveste pretul.

Vedomosti explica faptul ca expertii nu pot oferi o estimare a viitoarelor tarife de tranzi pentru Burgas-Alexandroupolis si ca nu este clar inca de unde va finantat si cand ar trebui sa inceapa sa scoata profit.

Potrivit vicepresedintelui Transneft, Mihail Barkov, tonajul petrolierelor care trec prin stramtoarea Bosfor ar trebui sa scada de la 140.000 la 60.000 pentru a garanta ca ambele oleducte inregistreaza profit.

Un reprezentant al Transneft, Igor Demin, a descris scrisoarea obtinuta de ziarul Vedomosti, semnata de directorul companiei Nikolai Tokarev, rezultatul "imaginatiei" corespondentului ziarului.