De fapt, grupul Carrefour este primul jucator care lanseaza o marca a distribuitorului la nivel mondial in 1978. Cu 30 de ani mai tarziu, Carrefour obtine aproxiamtiv 25% din cifra sa de afaceri exclusiv din vanzarea celor peste 8000 de produse inregistrate sub propria marca, departe insa de ponderea de 50 de procente intregistrata de retailerul britanic Tesco pe acelasi sector.

Aceasta realitate este intarita de directorul general al lantului de supermarketuri Carrefour din Franta, Guy Yraeta, care afirma ca “noua din zece clienti trec prin casa cel putin un produs al comapanie noastre”. Mai mult, intentia acestuia este de a creste atat numarul de produse proprii, cat si impactul brandului asupra publicului, cu scopul de a raspunde nevoilor celor peste 12 milioane de cumparatori.

Mai mult, grupul a lansat pana acum in Franta o gama larga de marci, dintre care No 1, Escapades gourmandes, J'aime, Tex si Blue Sky in sectorul elecrocasnic.

Citeste si:

Pentru a raspunde cererii clientelei sale, grupul Carrefour produce trei categorii de bunuri: cele de baza, produse destinate sanatatii si mediului inconjurator si produse de inalta tehnologie. In fond, aceste strategie plaseaza grupul francez in competitie deschisa cu principalii sai furnizori, Procter & Gamble, Danone si Unilever, intrucat fiecarui produs al marcilor consecrate ii corespunde o varianta mai ieftina a Carrefour.

Ca si concurentii sai, grupul Carrefour este nevoit sa ia atitudine fata de legea Galland, ce va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2006, si care se va solda cu diminuarea influentei unui anumit distribuitor asupra unui tip specific de produse. Pentru a compensa aceasta decizie, marii jucatori au decis sa comercializeze produse sub propriu brand. Mai mult, marcile distribuitorului reprezinta deja 40% din cantitatea de produse in Marea Britanie, Belgia si Germania si cam 30% in Franta si Spania.

Un studiu realizat de BIPE arata ca in decurs de patru ani marcile nationale din Franta au suferit o reducere a cifrei de afaceri de circa 4%. De exemplu, marcile nationale din sectorul produselor proaspete si economice detin o cota de piata de 35%.