In ciuda acestei evolutii pozitive, oficialii companiei sunt ingrijorati de scaderea consumului previzionat pentru anul acesta, dar si de zvonurile despre cresterea pretului cerealelor, tinand totusi sa precizeze posibilitatea cresterii preturilor pentru a preintampina aceste dificultati.

Producatorul de bauturi doreste sa investeasca in strategia publicitara si de marketing pentru a-si revigora vanzarile din Europa, unde detine primul loc in preferintele consumatorilor, fapt sustinut si de achizitia companiei britanice Scottish & Newcastle in anul 2008.

Profitul net la sfarsitul anului 2010 a fost de 1,44 miliarde euro, cu 41 % mai mare fata de cele 1,02 miliarde euro din 2009.Veniturile au crescut cu 9,5 insumand o valoare de 16,1 miliarde dolari.

Cresterea profitului a fost sustinuta de procesul de eliminare a costurilor si de cresterea valorii activelor cu 199 milioane euro, au declarat reprezentantii Heineken.

Citeste si:

Veniturile au crescut in special dupa achizitia de 7,8 miliarde euro a producatorului mexican de bere Femsa, ce detine brandurile Dos Equis si Tecate.

Aceasta miscare a contracarat scaderea de 2,2% datorata cresterii preturilor in urma diminuarii vanzarilor. Actiunile companiei au crescut cu 4,9% la 38,705 euro in deschiderea sedintei bursei din Amsterdam.

“Desi compania se asteapta la o imbunatatire a climatului economic in Europa si Statele Unite pe durata anului 2011, impactul masurilor de austeritate si somajul in crestere pot conduce la o modificare a comportamentului consumatorilor pe aceste piete”, declara oficialii companiei.
Vanzarile Heineken au crescut in Nigeria , Africa de Sud , Brazilia si unele tari din Asia, insa a inregistrat scaderi in Europa si Statele Unite.

Grupul este prezent si pe piata romaneasca, unde are fabrici de bere la Miercurea Ciuc, Targu Mures, Craiova si Constanta.