Care este explicatia succesului de audienta al Gazetei Sporturilor?

Cand cresti in opt valuri la rand numarul cititorilor, fapt fara precedent in istoria masurarii audientei din Romania, ai tendinta sa faci pe desteptul. De aceea incercam sa ne pastram masura. Pur si simplu, Gazeta de azi e rezultatul unei munci indarjite si fara ifose. Urmam preferintele publicului nostru.

Ce factori au determinat cresterea spectaculoasa de cititori: grafica, titlurile, prezentarea informatiei, selectia stirilor...?

Presa romana trece printr-o perioada interesanta. Timp de peste un deceniu dupa revolutie jurnalistii credeau ca ziarele se vand doar pentru ceea ce scrie in ele. De cativa ani, s-a pendulat in cealalta extrema: conteaza doar promovarea, marketingul, si nu continutul! Sunt specialisti in marketing din economii mai avansate decat a noastra care cred altceva. Importanta e perceptia publicului. Iar asta se castiga printr-un schimb neincetat de energii, polemica si idei cu publicul tau. O pondere importanta in succesul Gazetei a avut-o sprijinul oferit de Antena 1. Noi am creat un potential de promovare care insa ar fi valorat infinit mai putin daca nu aveam un numar-record de GRP-uri pe Antena. Pe de alta parte, Gazeta si Jurnalul au creat o complementaritate a succesului. Ambele au devenit lideri pe categoriile lor. Si pe niste categorii hipercompetitive: ziare de sport si ziare de calitate. Cu tot respectul pentru competitie, dar nici un alt grup n-a mai reusit asta in ultimii doi ani.

De unde ati luat cititori? Adica numai de la ProSport, sau si de la alte publicatii, care nu sunt neaparat dedicate?

Piata ziarelor de sport s-a marit. In august 2005 s-au vandut cu 40% mai multe ziare decat in august 2004. E adevarat ca, pe fondul preturilor scazute, Ringier a inceput aceasta lupta si noi am raspuns provocarii, pentru ca nu vrem sa pierdem din cota de piata. Dimpotriva, aceasta creste.

Citesc si femeile Gazeta Sporturilor?

Da, conform SNA, sunt 13% femei.

Intentionati vreo schimbare de format?

Cand The Independent, The Times sau The Guardian isi reduc formatul - si asta se intampla peste tot in Europa si in lume -, trendul e clar. Se schimba lucrurile, inclusiv la nivelul conceptelor. Asta nu inseamna ca vom schimba formatul maine, ci doar ca urmarim si noi ceea ce se petrece in jur. In fond, inainte de a trai intr-o proximitate geografica, un ziar traieste in ziua de azi si in cea de maine. Iar viitorul ziarelor arata diferit de ceea ce intelegem noi azi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Interviuri »


Setari Cookie-uri