Ea a explicat ca, in primul rand, masura incalca principiul neutralitatii masurilor fiscale in raport cu diferite categorii de investitori si capitaluri, pentru ca nu asigura conditii egale investitorilor. In al doilea rand, principiul eficientei impunerii este lezat, avand in vedere ca nu asigura stabilitatea pe termen lung a prevederilor fiscale, astfel incat acestea sa nu conduca la efecte retroactive defavorabile pentru investitori.

Guvernul a informat FMI la mijlocul acestei luni despre intentia de a introduce achitarea TVA la momentul incasarii facturii pentru firmele cu cifra de afaceri de maximum 500.000 euro, daca platile sunt efectuate prin banca, data aplicarii urmand sa fie stabilita dupa discutiile oficiale.

TVA, platita la incasarea facturii. PLUS scutiri de CAS in anumite conditii

TVA, platita la incasarea facturii. PLUS scutiri de CAS in anumite...

Specialistul TPA Horwath a subliniat ca, in timp ce masura conform careia declararea si plata TVA se face trimestrial de catre microintreprinderi sau de catre firmele care au inregistrat o cifra de afaceri de pana la 100.000 euro in anul precedent, respectiv, lunar de catre companiile care depasesc aceasta cifra, este una logica, nu este deloc corecta propunerea actuala care prevede ca numai cei care realizeaza venituri anuale de pana la 500.000 euro pot beneficia de acest avantaj.

Intrebarea care apare este daca aceasta masura nu duce, pe de o parte, "la stimularea calitatii de descurcaret a romanilor, iar pe de alta parte, din nou, la interpretari ale organelor de control". Nu conduce la birocratie si la sustinerea unui aparat bugetar, in continuare foarte mare si costisitor?

Claudia Stanciu considera ca la toate aceste intrebari raspunsul este da, "deoarece nu ii va opri nimeni pe cei care isi vor infiinta noi societati, in scopul ‘segregarii’ indatoririlor, sa-si puna nepotii si surorile administratori si asociati in aceste companii."

Citeste si:

“Ocaua mica” si “ocaua mare”, spre deosebire de trecut, vor fi legale.

Consultantul fiscal crede ca aceasta masura nu incurajeaza un mediu de afaceri sanatos, daca nu este implementata pentru toti contribuabilii, indiferent de venitul realizat de acestia.

"Vine apoi intrebarea: ce se intampla cu cei care au platit deja sume considerabile la bugetul de stat, drept TVA, fara sa fi incasat facturile de la clientii lor? Se vor aplica aceste masuri si lor? Pentru ca normal asa ar fi. Si uite asa, apare din nou haosul. Se schimba declaratiile fiscale, sistemele contabile, programele informatice, se infiinteaza zeci de firme conform principiului exemplificat mai sus, iar aparatul bugetar prospera", a declarat Stanciu, pentru wall-street.ro.

Ca urmare, eforturile celor din Guvern ar trebui sa se indrepte spre problemele reale ale mediului de afaceri romanesc, cum este, de exemplu, procesul de rambursare a TVA catre investitori.

"Acest sistem este in continuare foarte greoi, ajungandu-se la solutii alarmante, in care inspectorii fiscali nu mai stiu cum sa ceara bani la buget de la aceleasi societati, in loc sa-i restituie; Autoritatile fiscale nu mai fac fata in niciun fel cererilor primite si nu mai stiu cum sa amane solutionarea favorabila a procesului de rambursare a TVA", a explicat partenerul TPA Horwath.

Citeste pe wall-street.ro care sunt
motivele pentru care sistemul nu trebuie implementat.

TVA la incasare. 5 motive pentru care sistemul nu trebuie implementat

TVA la incasare. 5 motive pentru care sistemul nu trebuie implementat