In ultimii doi ani s-au simtit efectele crizei si in piata locala de fitness. Clientii au devenit mai atenti cu felul in care isi organizeaza cheltuielile, iar multe dintre afacerile neprofitabile au fost inchise. Insa acest lucru a avut si efecte pozitive, intrucat a fortat cluburile de fitness sa se concentreze asupra clientului si sa ii ofere servicii de calitate, potrivit lui Cori Gramescu. "Mai mult ca oricand, in domeniul sportului ar trebui sa conteze grija fata de client", adauga ea.

Gramescu a absolvit Facultatea de Studii Economice Europene si a devenit interesata de sport incercand sa slabeasca ea insasi. Din 2005, aceasta a inceput sa lucreze in domeniul fitnessului, iar in 2009 a deschis LadyFit – sala de gimnastica dedicate femeilor, localizata in centrul Bucurestiului, in Piata Unirii.

Incepand cu 2006, ea a investit contant in programe de instruire in sport, pe care le-a parcurs in Canada, Marea Britanie, Statele Unite si Suedia. "Din 2005 pana acum am avut peste 5.000 de cliente de care m-am ocupat in cadrul programelor de exercitii pe care le-am predat, iar din 2009 am lansat ideea personalizarii antrenamentelor de grup, in functie de obiectivele individuale ale fiecarei cliente", povesteste ea.

In cei sase ani de experienta acumulata, proprietara LadyFit a observat o crestere a interesului fata de sport si fata de programele de antrenament cu greutatea corpului. In plus, in prezent, oamenii sunt mult mai informati decat acum sase ani in legatura cu programele de antrenament in grup si, pe segmentul de femei, se simte clar un interes crescut fata de ideea de sanatate, slabire naturala si frumusete prin nutritie si sport.

In orasele mari din tara, romanii s-au obisnuit sa mearga la sala, insa in multe localitati nu exista, in momentul de fata, nici macar o sala de fitness complet echipata. Astfel, valoarea pietei de profil este greu de estimat, conform lui Gramescu, deoarece volumul de vanzari depinde semnificativ de la zona la zona.

Care este tipul romanului care merge la sala? "In cazul clientelor LadyFit s-a observat o inaintare semnificativa in varsta a mediei, in sensul in care daca in urma cu sase ani media de varsta a clientelor salii era de 25 de ani, acum media se indreapta spre segmentul 35 de ani", arata ea. Asa cum ii spune si numele, LadyFit se adreseaza exclusiv femeilor pentru antrenamentele de grup, sedintele de masaj si tratamentele corporale. Insa sunt oferite si programe de antrenament pentru barbati, in cadrul sedintelor private de exercitii. In acest moment, mai putin de 5% din clientii salii sunt barbati.

Despre businessul LadyFit

Citeste si:

Anul trecut a fost unul in care veniturile firmei s-au stabilizat, iar sala de gimnastica a obtinut si un mic profit. "Cred ca 2010 a fost un an in care brandul s-a stabilizat in piata si estimez ca am depasit perioada de nesiguranta a afacerii. Din 2011 mizam pe continuarea trendului de crestere, care sa ne permita sa concretizam planurile de extindere a numarului de sali si de diversificare a programelor de antrenamente pentru femei", arata Cori Gramescu.

Pana acum doi ani, cele mai aglomerate perioade pentru acest tip de business erau februarie-iunie si noiembrie-decembrie, cu o scadere semnificativa in ianuarie-februarie si iulie-septembrie. Incepand cu 2009, diferenta intre lunile cele mai aglomerate si cele mai libere s-a redus semnificativ; astfel, "cea mai intensa activitate o avem in luna martie".

LadyFit ofera clientilor abonamente pentru programele de antrenament cu preturi ce incep de la 21 de euro si ajung pana la 80 de euro pe luna, in functie de numarul de sedinte si de intervalul orar pentru care se opteaza, si abonamente la masaj si tratamente corporale, cu preturi ce incep de la 40 de lei/sedinta. Daca ne raportam strict la suma platita pentru o ora, probabil ca cel mai costisitor serviciu oferit de LadyFit ar fi programul de antrenamente personale private. In acest caz, preturile incep de la 50 de lei pentru o sedinta de antrenament si ajung pana la 50 de euro/sedinta.

Acest serviciu este recomandat persoanelor care au diverse probleme de sanatate si care, implicit, au nevoie de o supraveghere foarte stricta si de o colaborare stransa cu medicul curant. De asemenea, acest tip de serviciu premium, total personalizat si individualizat, este preferat si de persoanele cu venituri mari.

Sala de fitness isi schimba grila de antrenamente la fiecare trimestru, pentru a oferi diversitate clientilor.

Din aceasta luna, LadyFit a crescut numarul salariatilor la 12. Varsta medie a acestora este de 24 de ani, toti avand studii superioare.

Incepand cu 2010, impreuna cu echipa LadyFit, Cori Gramescu s-a implicat in programe sociale diverse, precum Ziua europeana impotriva obezitatii (2010) si Inviorarea de primavara (2011), in cadrul Saptamanii Nationale a Voluntariatului.