Ca recunoastere a rezultatelor remarcabile in business si a ritmului accelerat de crestere a afacerii Salad Box, Dan Isai a primit titlul EY Emerging Entrepreneur Of The Year – Romania 2015, in cadrul editiei din acest an a programului EY Entrepreneur Of The Year.

"La inceputul anului 2012 ma gandeam impreuna cu sotia ca, in Romania, salata nu e considerata fel principal in meniul zilnic si ne-am gandit sa incercam sa schimbam putin mentalitatea. Un prieten care avea un restaurant ne-a spus ca suntem nebuni, ca nu se pot face bani din salata. Romanii consuma carne inclusiv ca gustare, intre mesele principale. Nu ne-am lasat si in aprilie 2012 am deschis prima locatie, iar primul client a venit cu o portie de aripioare, iar salata noastra a luat-o ca produs secundar. Ne-am luptat putin cu aceasta mentalitate, iar acum vanzarile dovedesc ca salata este un produs principal si in Romania", povesteste Dan Isai, CEO Salad Box, despre cum a inceput afacerea.

Business-ul s-a dezvoltat din dorinta de a promova un stil de viata sanatos si de a oferi o alternativa alimentatiei de tip fast-food. Meniul este divers, compus dintr-o varietate de salate, supe crema, deserturi si sucuri naturale. Clientii au de ales din mai mult de 40 de ingrediente pentru salatele pe care vor sa le cumpere.

Salad Box a fost lansat in 2012, iar in prezent se afla 40 de locatii in 20 de orase. A fost nevoie de un an in care s-au testat produse, dar si proceduri de functionare. In urmatorul an, impreuna cu echipa, Dan Isai a pus la punct un sistem de franciza, bazat pe proceduri clare si un model de business scalabil. In 2014 a inceput extinderea internatioala, cu patru locatii in Ungaria si un restaurant in Germania, iar anul acesta a ajuns la 400 de angajati.

Citeste si:

In 2015, Salad Box asteapta sa atinga venituri de 14 milioane euro, formate din vanzari de produse cu un pret mediu de 3,5 euro. In 2014, grupul Salad Box a inregistrat vanzari de 8,6 milioane euro, ceea ce a inseamnat 100% crestere fata de anul 2013. In prezent, Salad Box este al treilea lant de fast-food ca marime in Romania, iar potentialul estimat de Dan Isai se situeaza la 60 de locatii.

Acum stau impreuna cu sotia si cele doua fiice in chirie.

Cresterea Salad Box a fost sustinuta din fonduri proprii ale asociatilor si din profitul reinvestit: "Am reinvestit tot profitul. Acum stau impreuna cu sotia si cele doua fiice in chirie, nu avem casa cu piscina, pentru ca am reinvestit totul", spune Dan.

Inca din perioada studentiei, Dan a inceput sa lucreze in vacante in America, Italia, Australia. Contactul cu alte civilizatii, cu medii de lucru si idei de business diferite, l-au ajutat pe Dan sa-si extinda orizonturile ca viitor om de business. De altfel, ideea Salad Box i-a venit cand lucra in Australia. Dar, inainte de Salad Box, in 2008, a deschis o firma de publicitate, intr-o perioada cand firmele incercau sa taie din costuri, cele cu publicitatea fiind printre primele reduse. Din experienta respectiva, omul de afaceri a invatat cat de mult conteaza ca momentul de lansare a unui business sa fie cel oportun.

Dan este Ambasador Jamie Oliver in Romania. Acest statut presupune apartenenta la un program international de constientizare a rolului unei alimentatii sanatoase asupra calitatii vietii si implicarea activa in campanii de educatie alimentara.

Dan Isai a concurat alaturi de alti 47 de antreprenori in cadrul competitiei EY Entrepreneur Of The Year – Romania 2015, fiind castigatorul titlului Emerging Entrepreneur Of The Year, pentru compania cu cel mai mare ritm de crestere. Ceilalti doi castigatori ai programului au fost Levente Hugo Bara, Supremia Grup – care si-a adjudecat titlul EY Entrepreneur Of The Year si care va reprezenta Romania in finala World Entrepreneur Of The Year si Cristian Ispas, Motivation – caruia i-a fost inmanat titlul Social Entrepreneur Of The Year.