World Class va finaliza in acest an un total de 7 cluburi de fitness, fiind primul an care a depasit ritmul de expansiune de pana acum, care presupunea inaugurarea a cate un centru de sport pe an.

“Vom inaugura 13 noi cluburi de fitness pe parcursul anului 2016, echivalentul a circa un spatiu de wellness pe luna. Jumatate din aceste spatii vor fi in Bucuresti, in timp ce restul va fi reprezentat de inaugurari in orasele de provincie. Analizam cu atentie oportunitatile din piata, mai ales pe cele din celelalte orase. Important este ca o data cu canalizarea pe noile inaugurari sa nu ne pierdem focusul din spatiile vechi si sa incercam sa le pastram la fel de competitive”, a declarat Mikael Fredholm (foto mai jos), CEO World Class, prezent la emisiunea Wall-Street 360.

Pana la finalul acestui an, World Class va numara 15 centre de fitness in Bucuresti, diferenta fiind acoperita de alte spatii de activitati sportive din Cluj-Napoca si din Timisoara.

Intrebat de expansiunea in Capitala, Mikael Fredholm sustine ca pe lista operatorului de centre de fitness va fi o noua locatie in zona de Nord, dar sustine ca nu acesta va fi focusul in Bucuresti, ca si zona de expansiune.
“Vom deschide un nou spatiu de fitness in Nord, prin preluarea unui jucator important din zona. Sunt cateva centre de fitness, dar nu atat de multe pe care le vedem cu potential de achizitie. Multe centre nu sunt construite dupa modelul nostru. Cand conduci un centru de fitness si de wellness trebuie sa te gandesti doar la spatiul disponibil. Sunt multe cluburi, dar foarte multe care nu sunt construite corect, dar sunt cateva spatii de interes. (…) Focusul nostru nu mai este nici zona de Nord si centrul Bucurestiului, doua zone destul de aglomerate de spatii de sport. In momentul de fata cautam spatii cu o populatie mare – in zone precum Titan, Vitan, Pantelimon – zone pe care le analizam cu atentie”, a declarat managerul World Class Romania.

Citeste si:

Nici 5% din romani nu detin un abonament de fitness. Cat de prietenosi suntem cu sportul si sanatatea?

In opinia managerului World Class, Romania este inca la inceputuri in ceea ce priveste adoptia sportului in vietile personale. “Daca Romania ar urma evoutia de pe alte piete, piata de fitness ar fi uriasa. Este greu, dar estimam ca penetrarea sportului la nivel local este de 2-4%, ceea ce reprezinta numarul de abonati in raport cu populatia totala a tarii. Important este ca tot mai multi romani inteleg nevoia de a face miscare si exista o directie pozitiva in acest sens, dar inca mult in spatele statelor din Vest”, a mai punctat Fredholm, care a aratat ca in Olanda sau in tarile nordice ponderea poate urca si la 20% din totalul populatiei.

Chiar si asa, Mikael Fredholm se arata optimist si considera ca in urmatorii 7 ani Bucurestiul ar putea ajunge la o cota de 10-15%. “O evolutie a acestui fenomen tine si de autoritati si de Guvern care pot ajuta sa sprijine acest fenomen. Exista o lipsa de proactivitate in zona de sport care sa ajute societatea. O scadere a TVA pentru sport, o reducere a taxelor sunt masuri care ar stimula domeniul”, a mai subliniat CEO-ul si partenerul World Class Romania, care a mai aratat ca in Romania piata este una extrem de fragmentata in ceea ce priveste centrele de fitness.

Planul anuntat de operatorul de fitness este ca pana in anul 2018 compania sa ajunge sa numere 40 de centre de sport.

Actionarul majoritar al World Class Romania este fondul de investitii cu capital privat Resource Partners, sustinut de patru investitori: EBRD, AXA, Rabobank si EIF. Fondul de investitii se implica in proiecte cu capital privat din Polonia, Romania si alte state membre ale Uniunii Europene din Europa de Est. Resource Partners se concentreaza in principal pe identificarea si sustinerea, prin experienta pe care o ofera, a companiilor cu crestere rapida si cu o echipa puternica de management.

Principalii concurenti ai World Class la nivel local sunt centrele de fitness de proximitate, precum si serviciul 7Card, care ofera posibilitatea clientilor sa acceseze peste 200 de sali din tara pe baza unui singur abonament.